וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוחמר הפיקוח על הדיזל

15.2.2007 / 9:24

ועדה ממשלתית לאיכות הסביבה אישרה תקנות חדשות המחמירות את ערך פליטת העשן המירבי מרכבי דיזל

האם אנו עומדים בפני הרעה נוספת המצבם של רכבי הדיזל בישראל? יתכן מאוד שכן ועדת הפנים ואיכות הסביבה של הכנסת אישרה אמש (14/2/07) את תיקון ל"תקנות למניעת מפגעים – תקן של מבחן הרטרידג'".

משמעות התיקון היא הנמכה של ערך הפליטה המרבי של העשן הנפלט מרכבי דיזל, במבחן הרישוי השנתי. ערך הפליטה נקבע ל 30 יח' עשן (הרטרידג') לרכב כבד (במקום 50 יחידות כיום) ו – 40 יחידות עשן לרכב קל (במקום 60 יח' כיום).

התיקון יחול על כל רכבי הדיזל מדגמי 2001 ומעלה, ובכוונת המשרד להגנת הסביבה לפעול לתיקון נוסף שיחול גם על כלי רכב משנת ייצור 1997 ומעלה .

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה התקנות החדשות חלות כיום על כ-100,000 כלי רכב המצוידים במנועי דיזל הנעים בכבישי ישראל.

לדברי אבי מושל, סגן ראש אגף איכות אוויר במשרד להגנת הסביבה, החלקיקים הנפלטים מרכבי דיזל נחשבים כמזהמי האוויר המסוכנים ביותר לבריאות האוכלוסייה, חלקיקים אלו, שחלקם נראה כעשן, מוגדרים על ידי רשויות הסרטן הבינלאומיות וגם על ידי משרד הבריאות בארץ כ"מסרטנים וודאיים בבעלי חיים וככל הנראה גם בבני אדם".

יש לציין כי חלקיקים הנפלטים מדיזל גורמים גם לתחלואה רבה במחלות של דרכי הנשימה כלי הדם והלב. לכן ישנה חשיבות להחמרת דרישות תקני הפליטה של פליטתם מרכבי הדיזל. כמו כן, במספר ערים גדולות ברחבי העולם כדוגמת אתונה, נאסרה כניסתם של כלי רכב הממונעים בעזרת מנועי דיזל אל מרכזי הערים מאותן הסיבות שצויינו לעיל.

מכאן, לתכן והתקנות החדשות יועילו מאוד לבריאות כולנו, אך בצידן הרעה נוספת בכדאיות רכישת כלי רכב המצוידים במנועי דיזל, בנוסף לגובה אגרת הרישוי ביחס לגרסאות הבנזין המקבילות.

אולם אנחנו שואלים, מה יעלה בגורלם של האוטובוסים העירוניים באזור גוש דן והאם נזכה לא לראות שוב את ענני העשן הנגררים מאחוריהם? הלוואי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully