וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האתגר של דודג'

ירון אדרי

18.2.2007 / 11:18

קרייזלר במשבר חמור. זה לא מונע מדודג' שבבעלותה להמשיך לשלוח מכוניות מאתגרות לייצור

קרייזלר עוברת משבר לא קטן בתקופה האחרונה, הכולל פיטורים של מעל 10,000 עובדים וסגירת מפעלים. השמועות האחרונות גם מגלות כי בוולנטיין דיי הנוכחי, האהבה עם השותפה דיימלר לא פורחת והגט קרוב מתמיד לטובת אמריקאית אחרת.

למרות בשורות האיוב, קרייזלר משחררת מידיי פעם כמה אנחות רווחה דווקא תחת המותג דודג' שבבעלותה. על אחת מהן דיווחנו מוקדם יותר השבוע, הדודג' דמון קונספט, אבל הבשורה היותר מעניינת היא ההודעה על הבאתה לייצור של הדודג' צ'אלנג'ר. עוד מרגע הצגתה של הצ'אלנג'ר קונספט בתערוכת דטרויט בשנה שעברה, רצו השמועות כי היא תגיע לייצור ודודג' לא מאכזבים.

קו הייצור יחל לנוע רק באביב 2008 במפעל קרייזלר שבאונטריו קנדה והמכוניות יגיעו לשוק כגדמי 2009. הייצור יעשה במקביל לקווי הייצור של הדודג' מאגנום, הדודג' צ'ארג'ר והקרייזלר 300, איתן היא חולקת אותה פלטפורמה. הצגת הבכורה של הדגם הסדרתי תהיה עוד קודם לכן בתערוכת שיקאגו שתיערך בפברואר 2008.

רייד ביגלנד, נשיא דיימלר קרייזלר קנדה, מציין כי מדובר בהודעה משמחת שרק תעזור במלחמה של קרייזלר להמשיך ולהחזיק את מפעליה בחיים. זאת גם תהיה הפעם הראשונה בה מפעל של קרייזלר מייצר ארבעה דגמים שונים בעת ובעונה אחת. בכדי לעמוד במכסות, יעבוד המפעל בשלוש משמרות וסביר כי צמצום כוח האדם בו לא יהיה קיצוני.

ההחלטה להביא את הצ'אלנג'ר לייצור נבעה הרבה בזכות מיליון וחצי הגולשים הנלהבים שניכנסו לאתר החברה בשנת 2006 והביעו את דעתם החיובית לדגם. 20,000 מהם נרשמו כלקוחות פוטנציאלים לרכשיתה.

הפרט החשוב, אם לא החשוב ביותר, הלב. מנוע ההמי V8 בנפח שישה ליטרים ישודך לצ'אלנג'ר וכל 420 הסוסים, שיתכן ועד אז יקלטו עלייה של עוד כמה, יועברו ישירות לציר האחורי. בקרייזלר מקווים כי מכונית הדודג' קופה שתי דלתות החדשה, תזכה גם למשקל נמוך יחסית מה שיאפשר לה להתמודד בצורה טובה מול הפורד מוסטאנג המצליחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully