וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרייזלר מהגרת לקוריאה?

18.2.2007 / 11:51

יצרנית הרכב הקוריאנית יונדאי המועמדת המובילה לרכישת חטיבת קרייזלר לפי שווי של כ-14 מיליארד דולר

יצרנית הרכב הדרום קוריאנית יונדאי היא המועמדת המובילה לרכישת חטיבת קרייזלר המפסידה של ענקית הרכב הגרמנית-אמריקאית דיימלר קרייזלר (סימול DCXGn.DE), לפי שווי של עד 13.7 מיליארד דולר, לדברי מקורות בנקאיים בכירים, דיווח היום העיתון הבריטי "סאנדיי טיימס". יונדאי מעוניינת במיוחד ברשת סוכנויות הרכב של קרייזלר בארה"ב, אשר עשויה לשפר את מערך ההפצה והשיווק שלה בארה"ב.

ג’נרל מוטורס (סימול GM), יצרנית המכוניות הגדולה בעולם, אף היא פתחה במגעים לרכישת חטיבת קרייזלר האמריקאית, דיווח שלשום העיתון האמריקאי "אוטומוטיב ניוז". בעקבות הדיווח ביום שישי, זינקה מניית דיימלר קרייזלר בוול סטריט (סימול DCX) ביותר מ-4% לשיא של שבע שנים.

"סאנדיי טיימס" דיווח היום מפי מקורות בנקאיים בכירים כי למרות שיונדאי ו-GM נחשבות למועמדות המובילות לרכישת קרייזלר, מגלים עניין ברכישתה גם גורמים נוספים, בהם חברות סיניות וחברות השקעה פרטיות.

דיימלר קרייזר, הודיעה בשבוע שעבר כי היא עשויה למכור את חטיבת קרייזלר המפסידה תשע שנים לאחר המיזוג בין החברה הגרמנית לחברה האמריקאית. בנוסף, הודיעה על קיצוץ של 13 אלף משרות בחטיבת קרייזלר - 16% מכוח העבודה של החברה. קרייזלר דיווחה על הפסד תפעולי של 1.12 מיליארד יורו (1.46 מיליארד דולר) בשנת 2006.

המיזוג בין דיימלר הגרמנית לקרייזלר האמריקאית יצר את יצרנית המכוניות החמישית בגודלה בעולם ב-1998. עם זאת, מאז המיזוג הלכו תוצאותיה של קרייזלר והידרדרו. עשרות אלפי עובדים כבר פוטרו מקרייזלר, אך החברה לא הצליחה להתאושש, ומניות החברה הממוזגת הלכו ונחלשו עם השנים.

רווחי דיימלר קרייזלר ירדו ב-40% ברבעון הרביעי של 2006 ל-577 מיליון יורו, נמוך מתחזיות האנליסטים לרווח של 726 מיליון יורו. הכנסות החברה ירדו ב-2% ל-40.7 מיליארד יורו.

חטיבת מרצדס דיווחה על רווח תפעולי של 1.3 מיליארד יורו ברבעון הרביעי לעומת רווח של מיליון יורו ברבעון המקביל בשנה הקודמת. קרייזלר, לעומת זאת, רשמה הפסד של 124 מיליון יורו. עם זאת, החטיבה האמריקאית צופה לחזור לרווח בשנה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully