וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רואים 6/6?

תומר הדר

18.2.2007 / 12:29

סקר: מחצית מהנהגים בישראל לא עברו בדיקת ראייה בחמש השנים האחרונות

במשרד התחבורה אמנם משקיעים מאמצים רבים כדי שהמכוניות הנעות על הכבישים יהיו חדשות יותר ובטוחות יותר - אבל מתעלמים מכך שגילם של רבים מהנוהגים בהן עולה בהתמדה, וראייתם מידרדרת עם השנים. בעוד שבמדינות רבות מודעים לבעיה ומחייבים נהגים לעבור בדיקות ראייה תקופתיות, בישראל אין כיום הליך מסודר בעניין. התוצאה - ייתכן מצב שבו נהג בן 60 לא עבר בדיקת ראייה במשך 40 שנה, מאז שהוציא את רישיון הנהיגה, והוא עלול להוות סכנה לעצמו ולסובבים אותו בכביש.

בעולם מודעים לסכנות הכרוכות בהידרדרות הראייה ובמדינות רבות חוקקו חוקים המחייבים נהגים לעבור בדיקות ראייה תקופתיות. בישראל, לעומת זאת, אין חוק המחייב נהגים לעבור בדיקות ראייה תקופתיות. החוק היחיד בתחום קובע כי על כל נהג לעבור בדיקת ראייה בעת הוצאת הרישיון ובדיקה נוספת עם הגיעו לגיל 65. יוצאי הדופן היחידים הם הנהגים המקצועיים, כגון נהגי אוטובוסים ומשאיות, שנדרשים לבצע בדיקת ראייה נוספת בגיל 50.

סקר אינטרנטי שביצעו הלוח המקוון CARLOSS וחברת אופטיקה הלפרין בקרב 6,875 גולשים מעלה נתונים מדאיגים: 47% מהנהגים שהשתתפו בסקר עברו את בדיקת הראייה האחרונה שלהם לפני יותר מחמש שנים, 44% לא עברו בדיקה זה שנתיים ומעלה - ורק 9% מהנסקרים עברו בדיקת ראייה בשנתיים האחרונות.

בעבר נעשו ניסיונות להנהיג בישראל בדיקות ראייה תקופתיות לנהגים. ההצעה נדונה בוועדת הכלכלה בכנסת כמה פעמים - אך עדיין לא אושרה. ממשרד התחבורה נמסר כי בתוך חודש תובא הצעה לוועדת הכלכלה לחייב נהגים בבדיקות ראייה בגיל 40.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully