וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקחו פור(ד)

ירון אדרי

18.2.2007 / 15:54

פורד מפתיעה בגדול, הירבונן משאיר את גרונהולם מאחור והקסארה שומרת מעט על הכבוד

בשבוע שעבר ניצח גרונהולם עם הפורד את ראלי שוודיה כשמיקו הירובנן, מסיים במקום השלישי. לגרונהולם היה זה הניצחון ה-26 בקריירה לעומת ניצחון בודד של בן קבוצתו הצעיר, אותו השיג בראלי אוסטרליה בשנה שעברה תוך שהוא מנצל תאונה של גרונהולם. היום, בניגוד לציפיות, מכפיל הירבונן את ניצחונותיו על חשבונו של גרונהולם שמסיים במקום השני. למה בניגוד לציפיות? כשכל נקודה חשובה (ויעיד על כך גרונהולם שאיבד את אליפות 2006 בהפרש של נקודה), היה צפוי לראות מצב בו מאט הירבונן בהוראת הקבוצה, בכדי לאפשר לגרונהולם את המקום השני על תוספת שתי הנקודות שלו. בסוף זה לא קרה ועל כך מודים כל חובבי הראלי.

בעוד ששני הנ"ל נוהגים במכוניות קבוצת פורד הרשמית, קבוצת סטובארט בפורד הפרטית מצליחה גם היא לסיים על הפודיום עם הנינג סולברג המקומי. לסולברג היה זה מירוץ טעון רגשית. לא רק שזהו מירוץ בית עבורו, הוא גם נאלץ להילחם על מיקומו בפודיום מול אחיו הצעיר פטר. בסופו של דבר מצליח האח הגדול להקדים כשבסיום הוא מציין כי הוא מרוצה מתמיד. את המקום החמישי תופס יארי-מאטי לטבאלה שמביא את הפורד הרביעית (השנייה של סטובארט) אל החמישייה הפותחת.

סולברג הקטן מסיים רביעי כאמור אך גם הוא מרוצה מאוד מהתוצאה לאחר שבשבוע שעבר נאלץ לפרוש מהמירוץ. גם עבורו היה זה מירוץ בית רגשי מאוד שבו היה חייב להזכיר לכל אלפי מעריציו, למה הוא היה בעבר אלוף עולם.

לסיטרואן היה זה מירוץ אותו ירצו לשכוח. ה-C4 לא הצליחה לשחזר את הצלחת שני המירוצים הקודמים ואף אחד מנהגיה לא הצליח להגיע בן שמונה הראשונים. לואב אמנם ניצח בחלק מקטעי המירוץ אך טעות (לואב טועה?!) במהלך היום השני גרמה לו לנעוץ את ה-C4 שלו בתוך חומת השלג התוחמת את המסלול. הסיטרואן אמנם לא ניזוקה אך לקח ללואב שמונה דקות לחזור אל המסלול. מי שמציל מעט מהכבוד הצרפתי הם דווקא ג'יג'י גאלי ודני קארלסון בקסארות הוותיקות. את הנקודה האחרונה לוקח יאן קופקי עם הסקודה פאביה.

המירוץ הבא ייקח אותנו לשבילי העפר במקסיקו לאווירה לטינית חמה השונה לגמרי מהקור הסקנדינבי. מירוץ מקסיקו יהיה נקודת האל חזור של סיטרואן להערכתי ורק תוצאותיו ייקבעו מה ייעלה בגורלה של ה-C4 ולואב אל מול הפורד המצליחה.

טבלאות הדירוג

דירוג הנהגים:
1. מרקוס גרונהולם 24
2. מיקו הירבונן 20
3. סבסטיאן לואב 18
4. הנינג סולברג 11
5. דני סורדו 8
6. פטר סולברג 8

דירוג היצרנים:
1. BP פורד 44
2. סיטרואן 28
3. סטובארט פורד 16
4. סובארו 15
5. OMV קרונוס 14

  • עוד באותו נושא:
  • פורד
  • wrc

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully