וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קידמה ושמה לקסוס

ירון אדרי

19.2.2007 / 13:49

חיסכון בדלק, הפחתת זיהום אוויר ומנועים חזקים, עומדים בחזית ההצהרות של לקסוס לז'נבה

לקסוס תציג בתערוכת ז'נבה בהופעת בכורה אירופאית את מכונית הסלון-ספורט IS-F יחד עם מכונית על קונספט בעלת הכינוי LF-A. לקסוס תעמיד במרכז את הרעיון סביב כלי הרכב העתידיים שלה, שיזכו לרמת עיצוב וטכנולוגיות חדשה וכמובן ביצועים גבוהים.

IS-F

מנוע ספורטיבי בנפח חמישה ליטר ובתצורת V8 יניע את ה-F. המנוע שיספק מעל ל-400 כוחות סוס ומומנט של 51 קג"מ, יביא את ה-F תוך 4.9 שניות למאה קמ"ש ולחיצה יותר עקבית תעצור את המחוג על 270 קמ"ש המוגבלים אלקטרונית. גאוותה של לקסוס יוצאת לא רק מהמנוע אלא גם מהיותו נקי ביחס למתחרות בסגמנט זה ועם פליטת CO של 290 גרם/ק"מ ה-IS-F ניצבת בחזית מנועי הספורט הנקיים והחזקים.

תיבה אוטומטית בעלת שמונה הילוכים תעזור להניע את ה-IS-F. מדובר בתיבה שהוצגה לראשונה על ידי לקסוס בשנה שעברה ב-LS460 שתקבל כעת גם אפשרות לבחירה בין מצב אוטומטי מלא או ידני עם תפעול מההגה. העברת ההילוכים במצב הספורט נעשית במהירות של 10 אלפיות השנייה, כמעט כמו בפורמולה1 שם זה נעשה בחמש אלפיות.

השליטה על אופי הרכב תיעשה בעזרת מערכת ה-VDIM (Vehicle Dynamics Integrated Management). המערכת תאפשר לנבחור בין שלושה מצבים, "נורמל" לנהיגה רגועה ונינוחה, "ספורט" לנהיגה ספורטיבית וגיר ידני ומצב "אוף-סטינג" בו ניתן לכוונן את מאפייני הרכב עפ"י רצון הנהג.

LF-A

מכונית הקונספט, LF-A, פותחה על ידי מהנדסי הספורט של לקסוס כשהרעיון המרכזי הוא ליצור רכב על עם עיצוב פרקטי אותו הם מכנים ספורטיבי-קומפאקטי. עם אורך מקסימלי של 440 ס"מ, מעט פחות מסדרה שלוש של ב.מ.וו, זאת המכונית הקומפקטית החזקה ביותר של לקסוס.

כמה חזקה? מנוע ה-V10 חמישה ליטרים,מפיק מעל ל-500 כוחות סוס בעזרת שימוש בטכנולוגיות מירוץ. ה-LFA תגיע למהירות סופית של 320 קמ"ש אך מלקסוס לא נמסרו נתוני התאוצה. המנוע עצמו ממוקם בין הציר הקדמי לתא הנוסעים ועם מערכת ההנעה האחורית, ישיג הרכב חלוקת משקל אופטימלית לשיפור ההתנהגות הדינמית.

LS600h

בעוד ששני הדגמים הקודמים מדיגימים את הבסיס לקידמה הטכנולוגית של לקסוס לביצועים, ה-LS600 מראה כיצד זה יכול ללכת אפילו יותר רחוק. מכונית היוקרה תציג שילוב בין יעילות אירודינמית למנוע היברידי חזק שטרם נראו במכוניות יוקרה ובנוסף גם הנעה לכל ארבעת הגלגלים.

ה-LS600 היא הביטוי החזק ביותר לטכנולוגיה עכשווית, עם מנוע V8 חמישה ליטרים העושה שימוש בטכנולוגית ה-D-4S. כל אחד משמונת הצילינדרים יקבל שני מזרקי דלק ובשילוב עם תזמון שסתומי יניקה אינטליגנטי (כך הם קוראים לו), ישופרו הביצועים, יופחת זיהום האוויר ויופחתו הרעשים והרעידות. מנוע החשמל המשודך לו, מתוזמן אלקטרונית ויחד עם תיבת הילוכים רציפה תעמוד צריכת הדלק המשולבת על 11 ק"מ לליטר. זה אמנם לא נתון מאלף אך לסגמנט זה מדובר בהחלט בחיסכון משמעותי. פליטת ה-CO תעמוד על 220 גרם לק"מ הדומים יותר לפליטה של מנועי הדיזל הפופולאריים המקבילים לסגמנט זה.

בנוסף, יציגו לקסוס את הגרסה הארוכה ל-LS600, שתאפשר מרווח אחורי נדיב ליושבים מאחור עם כורסאות ומערכות אלקטרוניות מתוחכמות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully