וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולנד: לא רק בלונדיניות

ירון אדרי

20.2.2007 / 15:44

270 כוחות סוס גרמניים ו-650 ק"ג הולנדים נפגשים. כמה זמן ייקח להם להגיע למאה קמ"ש?

חברת דונקרוורט ההולנדית מייצרת מכוניות ספורט טהורות כבר שלושים שנה, אך רק כעת הם מציגים לראשונה מכונית ספורט סגורה ואין מקום מתאים יותר להצגתה מתערוכת ז'נבה.

ה-D8 GT מבוססת על ה-D8 הפתוחה שקיבלה גג קארבון עם קשתות התהפכות מובנות ובדונקרוורט מציינים כי זהו הקו לדגמים אותם הם יציגו בעתיד. מטרתם היא ליצור רכב חזק יותר, בטוח יותר, ספורטיבי יותר והכל מבלי לשלם במשקל עודף. השימוש המקיף בחומרים קלים כמו קארבון לחלקי המרכב ופוליקארבונט במקום זכוכית, מעמיד את משקל ה-GT על 650 ק"ג בלבד.

כידוע, קשיחותה של השילדה משפיעה על התנהגות הרכב וכיולו של רכב נטול גג בעייתי הרבה יותר. לדברי מהנדסי החברה, הוספת הגג הקשיחה את שילדת הרכב ב-25% ובתוספת מתלי הספורט החדשים, מתאפשר ניהוג מדוייק, יציב והדוק יותר. לסגירת חבילת ההתנהגות, נוספו בולמי ספורט הניתנים לכיוונון הידראולי הן ברמת השיכוך שלהם והן ברמת הגבהת והנמכת המרכב.

התיכנון הספורטיבי לא הסתיים כאן. מהנדסי החברה עמלו רבות על שיפור המאפיינים האירודימניים כשמצד אחד הם מנסים להפחית את ההתנגדות למינימום ומצד שני הם מוסיפים אלמנטים לשיפור כוח ההצמדה אל הקרקע בדומה למכוניות מירוץ. איך עושים זאת? אל תחתית המרכב מוצמד כיסוי קארבון מיוחד היוצר קו חלק לזרימת האוויר בלא התנגדות שכפועל יוצא מכך, עוזר לשיפור פעולת הדיפיוזר אשר אחראי על הצמדת הרכב לקרקע בסיבובים.

לפני שתכינו את הארנק, נספר על הדילמה לה אתם צפויים. את ה-GT תוכלו להשיג עם מנוע אחד בלבד אך בשלושה הספקים שונים. מדובר על המנוע הטורבו 1.8 המוכר של קונצרן פולקסווגן, אותו תוכלו לבחור עם הספק של 180, 210 או 270 כוחות סוס שלא משנה איך תסתכלו על זה, מדובר על יחס הספק משקל מטורף (650 ק"ג להזכירכם). לצערנו לא הצלחנו לקבל את נתוני התאוצה והמהירות אך סביר מאוד להניח שזה יסתכם בשניות בודדות.

כמובן שיש לדילמה פתרון. בדונקרוורט מדברים על ייצור שנתי של חמישים יחידות בלבד ואף אחת מהן לא תגיע לישראל. מי שבכל זאת רוצה לרכוש אחת, המחיר באירופה יחל ב-90,000 יורו שהם כחצי מיליון ש"ח לדגם "החלש" לפני מסים וכאבי ראש מול משרד התחבורה והמכס. אם בכל זאת הצלחתם להכניס את הרכב לישראל, חכו למפגש עם הלייזר המשטרתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully