וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צמיג סחוט טבעי

ירון אדרי

21.2.2007 / 10:35

מרבצי הנפט הולכים ואוזלים ויצרנים רבים מחפשים אלטרנטיבה. ראו מה מצאו ביוקוהמה

החיסול ההדרגתי של מרבצי הנפט בעולם והמודעות לאיכות הסביבה, גורמים ליצרנים רבים לנסות ולמצוא פתרונות יצירתיים. כל יום אנו שומעים על עוד מנוע היברידי או פיתוח טכנולוגית מימן חדשה אך על פיתוחים בתחומים אחרים אנו כמעט ולא שומעים כלל.

הפיתוח האחרון מבית יצרן הצמיגים היפאני יוקוהמה הוא צמיג מופחת נפט. לנפט שימוש נרחב בתעשיית הצמיגים ולכן מדובר בפריצת דרך של ממש. על ידי שילוב בין גומי טבעי ושמן המופק מפירות הדר, הצליחו ביוקוהמה לפתח תרכובת חדשה ממנה מייצרים את סדרת הסופר E-Spec. עם התרכובת החדשה הצליחו ביוקוהמה להפחית ב-80% את השימוש בנפט ביחס לצמיגים המוכרים, דבר שיכול לשנות את כל מה שהכרנו עד היום.

פרט לחיסכון בנפט, לתירכובת יתרונות נוספים הבאים לידי ביטוי גם כן בשימור הסביבה והחיסכון בדלק. הצמיג החדש מתאפיין במשקל קל ובמקדם חיכוך נמוך יותר. למנוע המכונית קל יותר לסובב אלמנטים קלים (סיבה אחת לשימוש בחישוקי סגסוגת ברכבי ספורט) ולכן הפיכת אנרגית המנוע לתנועה סיבובית תהיה קלה יותר שתוביל לחיסכון בדלק. בנוסף, החיכוך הנמוך יותר בין הצמיג לכביש, יוסיף משלו להקלה על המנוע כך שהחיסכון בדלק רק יגדל. ביוקוהומה מדברים על שיפור של 18% בצריכת הדלק.

פרט חשוב נוסף קשור לבטיחות. צפיפותו של החומר החדש מונע פיעפוע של האוויר דרך הצמיג לאטמוספירה ולכן לחץ האוויר נשמר לאורך זמן רב יותר. ללחץ אוויר נכון יש מספר יתרונות כשהגדול ביותר הוא שמירה על בטיחות הנסיעה וכמובן, כפי שאתם כבר מנחשים, עוזר לשיפור בצריכת הדלק.

לכל אוהבי הגימיקים נספר כי למרות היותו מורכב משמן הדרים, לא נזכה לקבל ריחות נעימים בעת "פירפור" או עצירת חירום.

הייצור הסדרתי יחל מאוחר יותר השנה ונכון לרגע זה יימכר הצמיד ביפאן בלבד. מיוקוהמה לא נמסרו תאריכי יעד להגעת הצמיג אל שאר העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully