וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו-אנטרה

ירון אדרי

22.2.2007 / 13:06

אופל חוזרת לשטח עם האנטרה 4X4 החדשה. אנחנו דווקא העדפנו את מכונית הקונספט שהוצגה בעבר ופחות את הגרסה הסופית

לפני מספר שנים הציגה אופל את הפרונטרה, רכב שטח שלא הותיר רושם רב בעולם, כולל בישראל. לכן, החליטו באופל ללמוד מטעות העבר ולפני כשנה וחצי הוצג יורש השטח החדש, האנטארה GTC קונספט. התגובות לקרוס-אובר המעוצב היו חיוביות אלא שעכשיו מתברר כי התוצר הסופי מעט מאכזב.

הקונספט GTC הציג רכב בעל מראה שרירי הנחוש לתקל כל דיונה מזדמנת ואלמנטים רבים ממנו מצאו את מקומם בדגם זה. פנסי חזית א-סימטריים, כונסי אוויר בין הכנפיים לדלתות, מראות שבסיסן בדופן הדלת ועוד. האכזבה נובעת מההבדל במראה הכללי הצנום והפשוט יותר ביחס לדגם הקונספט.

באופל יודעים לספר לנו על מערכת ה-4X4 האינטילגנטית החדשה שלהם. למעשה, מדובר בהנעה לשני גלגלים בלבד אך המערכת, בעת זיהוי תנאי כביש/שטח שונים, עוברת להנעה כפולה מלאה. פרט לכך שהפעולה הנ"ל גורמת לחיסכון בדלק, גם בטיחות.

שלושה מנועים יניעו את האנטארה. מנוע טורבו-דיזל שני ליטרים בעל 150 כוחות סוס ומומנט של 32.6 קג"מ ידני או אוטומט בשניהם חמישה הילוכים. מנועי הבנזין יהיו 2.4 ליטר עם 140 כ"ס (ידני בלבד) והמנוע החזק, V6 3.2 ליטר עם 227 כוחות סוס (אוטומט בלבד). שלושת המונעים עומדים בתקן יורו 4 ובאופל מציינים כי צריכת הדלק שלהם חסכונית ביחס למתחרים.

לאנטרה צפויה מלחמה לא קלה בשוק הקרוס-אובר עם מתחרות יפאניות בעלות מוניטין רב כמו ההונדה CRV והטויוטה RAV4. שיווק האנטרה באירופה יחל בחודש מאי ותג המחיר יחל ב- 19,850 (כ-170,000 ש"ח לפני מסים) ועד 27,695 פאונד (כ-230,000 ש"ח לפני מסים).

  • עוד באותו נושא:
  • אופל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully