וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיל השריון

ירון אדרי

25.2.2007 / 15:10

מרצדס מחזירה את השם פולמן ללימוזינה המשוריינת החדשה שלה. מי אמר אני ולא קיבל (כדור)

לפני שמונים שנה הציגה מרצדס לימוזינה יוקרתית שזכתה לשם פולמן ועכשיו רוצה היצרן הגרמני להחזיר עטרה ליושנה. הפולמן לימוזינה תתבסס על ה-S600 בגרסת בסיס הגלגלים הארוך אך המיוחד בפולמן הוא היותה רכב שרד משוריין.

למי שלא כל כך בקיא ברמות השריון נספר כי הפולמן תיוצר ברמת שריון B6 שמציין הגנה מלאה מפני נשק קל או ברמה B7 שהיא רמת ההגנה הגבוהה ביותר שיכולה להגן גם מפני רימוני יד, טילי כתף ומיטב הרעיונות ההוליוודיים (אלא שכאן, הרכב ישרוד קצת פחות). פרט למעטה החזק והמשוריין, תקבל הפולמן צמיגים הניתנים להמשך נסיעה גם במצבי תקר, מיכל דלק במעטפת סופגת כדורים ומערכת כיבוי אש מובנית.

תוספת המשקל לא נמסרה אך ההשערה היא כי היא תהיה רבה. רבה מאוד אפילו. בכדי לנייד את הפולמן בכל זאת, היא תקבל את מנוע ה-5.5 ליטר בעל 12 הצילינדרים ומגדשי הטורבו הכפולים. 517 כוחות סוס ומומנט של 85 קג"מ אמורים להספיק בכדי להוציא את האדם הנכבד מטווח הסכנה.

במרצדס לא רוצים לנקוב במחיר אך סביר להניח כי הוא יהיה גבוה. לנו זה לא משנה היות והשוק הישראלי אינו מתעניין ברכבים משוריינים, למרות שישנו קהל יעד לא קטן. פרט לכך, החוק אינו מתיר לייבא רכבים משוריינים אלא אם כן יועדו לשמש כרכבי שרד לשרי הממשלה בלבד. הרי לא נרצה לגלות שיטות חיסול חדשות בעולם התחתון ומטולי RPG ברחובות.

למי שבכל זאת מתכנן לכהן כשר בממשלה נספר כי שיווקה של הפולמן יחל לקראת סוף שנת 2008 ועד אז הוא יכול לתכנן את הדרך לצמרת.

  • עוד באותו נושא:
  • מרצדס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully