וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאסיב אגרסיב

25.2.2007 / 10:24

ה-CRV החדש מנסה לשלב את הטוב משני העולמות: עולם הג'יפים ועולם הפרטיות. לקחנו אותו למבחן כדי לראות אם הוא מצליח

רכבי ה'קרוסאובר', כפי שכבר סיפרנו לכם, מסתמנים כפלח השוק שיוביל את עולם הרכב בעתיד הקרוב. הונדה, שנכנסה לשוק זה לפני למעלה מעשור מביאה לישראל את הדור החדש של ה-CRV; רכב 'כבישביל' אופנתי בגודל בינוני. אולם, הונדה בחרה ללכת בקו מעט שונה עם הדור החדש; בעוד שה-CRV הקודם, שלא הצליח בישראל, שווק עם הצהרות על יכולות שטח מסוימות, במקרה של החדש, היבואן כבר מספר בפה מלא כי אין הוא מיועד לשטח כלל. להיפך, היבואן מצהיר רשמית כי בהונדה עמלו רבות על חיזוק תכונות האספלט שלו, קרוב ככל הניתן למכונית פרטית.

ה-CRV החדש עדיין מנסה לשלב את התכונות ה"טובות" משני סוגי כלי רכב; הראשון הוא כמובן רכב שטח כפול הנעה שמיועד לפעילות פנאי במקומות שבהם נגמר האספלט והשני רכב משפחתי שימושי שמבלה את רוב זמנו בעיר, אך תמיד על האספלט. זיווג מעניין לכל הדעות, אבל האם נקבל סוס אציל או שמה נגלה פרד עקר?

לפני שנענה על השאלה, נשאל קודם, מה הן אותן תכונות "טובות" המצויות בשני סוגי כלי הרכב? במקרה של רכבי השטח אנו מדברים על היכולת להרחיב את גבולות הנסיעה מעבר לאספלט הסלול וכמובן, הישיבה הגבוהה והשלטת בתא הנוסעים. לעומת זאת, בעולם הפרטיות מדובר על תא נוסעים שימושי, נוחות נסיעה וכמובן התנהגות כביש בטוחה, או אף מהנה. מייד נראה את מי מתכונות אלו הצליחו המתכננים להעניק ל-CRV החדש.

עיצוב חיצוני ופנימי

במבט מבחוץ, ניתן להבחין מייד בדמיון הגנטי ל"אבא"; רכב השטח. ובאותה נשימה, ניתן לראות כי השינויים שחלו בדור החדש לעומת קודמו מקיפים ונרחבים מאוד; כבר במבט ראשון אפשר לראות כי ל-CRV ישנה נוכחות חזקה יותר משל קודמו האנונימי. מכל זווית שבוחנים אותו, הוא נראה מודרני, אך גם תוקפני, אם זה על ידי יחידות התאורה כגדולות, הפגושים המסיביים וקו החלונות המתעגל מאחור. בעלי הדמיון שבניכם יוכלו אפילו למצוא מספר סממנים שמזכירים מאוד את הרקסטון של סניונג, אך זו לא תמיד מחמאה.

מבחינת המראה, תא הנוסעים מצליח לא רק להראות טוב בהרבה מקודמו אלא גם מכמה רכבי שטח אמתיים שפגשנו. החומרים אמנם קשיחים למגע, אך הם מורכבים היטב ולאורך כל נסיעת המבחן, לא נשמע ולו זמזום אחד בתא הנוסעים. כמו כן, ניכר כי המתכננים נתנו דגש מיוחד על סעיף השימושיות. בכל רחבי הקבינה פזורים שלל תאי אחסון ובגדלים שונים כדי שיתאימו לכל צורך; החל מתא כפפות כפול וכלה בתא מטען גדול בנפח 556 ליטר אשר אותו ניתן לחלק לשתי קומות. מאוד יעיל ובהחלט אהבנו.

בסעיף זה, אפשר לומר כי האיחוד בין המראה החיצוני הקרבי של רכב השטח המסוקס והשימושיות ה"פרייבטית" של תא הנוסעים בהחלט עלה יפה. עד כן, הכל טוב.

הנדסה גנטית

רכבי שטח באשר הם יתנהגו ברוב המקרים פחות טוב על האספלט מאשר המכוניות ה"רגילות" וזאת בשל משקלם הכבד, מרכז הכובד הגבוה, מהלך המתלים הארוך, צמיגי השטח ועוד. תכונות אלו גורמות לרכבי השטח להיות יציבים פחות בפניות בשל העברות המשקל החריפות שנוצרות ובדיוק ממגרעות אלו שאפו אנשי הונדה להימנע בייצור ה-CRV החדש.

ראשית, המתכננים הקפידו על יצירת מרכז כובד נמוך ככל הניתן על ידי הנמכת רכיבים בעלי משקל, קרוב ככל הניתן אל הקרקע כמו המנוע. לאחר מכן, המתלים עברו כיול חדש שעיקרו היה הקשחה משמעותית של הקפיצים והבולמים במטרה לרסן את תנודות המרכב תחת עומסי בלימה, האצה ופניות. ולסיום, הם ציידו את ה-CRV בצמיגי כביש איכותיים במידה 225/60 R18 (בגרסה הבכירה) כדי להעניק לו מקסימום אחיזה באספלט.

מבחינת מערכת ההנעה הכפולה, זו נותרה דומה מאוד בתכנונה לזו שהותקנה בדור היוצא, כלומר במרבית הזמן הרכב יונע רק על ידי הגלגלים הקדמיים ורק במקרה של החלקה בציר הקדמי, יועבר מומנט לגלגלים האחוריים.

ואיך זה התקבל על הכביש?

ככה ככה. מצד אחד, תא הנוסעים של ה-CRV מרגיש נוח ונעים מאוד לשהייה. המושבים, בייחוד בגרסה הבכירה נוחים ותומכים היטב בגוף, אבל זה לא נגמר כאן. כבר בשיוט רגוע בכבישי הארץ, הקשיחות שבמתלים גרמה לג'יפון הזה לקפץ על כל מהמורה בדרך ולנענע את הנוסעים תכופות. אמנם הצמיגים לא התקשו לעקוב אחר שינויי הדרך, אך היינו מברכים על קצת יותר שיכוך מצד המתלים.

בנוסף לכך, אל תא הנוסעים חודר שאון בלתי פוסק מבתי הגלגלים, כמעט ללא קשר לסוג האספלט שחולף מתחת לגלגלים והוא פוגע מאוד באיכות הנסיעה ב-CRV.

עוד בסעיף החובה, נמצא גם המנוע. בהונדה בחרו לשדך ל-CRV את מנוע ה-2.0 ליטר המוכר והטוב, יחד עם תיבה אוטומטית בעלת 5 הילוכים. את מנוע זה כבר פגשנו באקורד ואפילו די אהבנו אותו, אבל ל-CRV הוא פשוט לא מספיק. 150 הסוסים ו-19.4 הקג"מ שמצויים בו, מתקשים מאוד להסתדר עם למעלה מ-1,500 הקילוגרמים של ה-CRV. עם נהג יחיד ומכל דלק מלא הוא אמור להגיע ל-100 תוך 12.2 שניות ומשם למהירות מרבית של 177 קמ"ש, אבל בתפוסה מלאה של המושבים, ההאצות נמשכות זמן רק הרבה יותר וכבישים הרריים גורמים למד הסל"ד לשהות כמעט תמיד בסמוך לקו האדום ולהוסיף להמולת הרעש בתא הנוסעים.

כאשר יורדים מהאוטוסטראדה אל כביש צדדי ומפותל ומנסים לדחוק קצת ב-CRV, מדלים רכב בטוח למדי. אמנם ההגה לא מציע עודף תקשורת והוא גם לא חד מאוד, אבל מסתבר שקל מאוד להניע את ההונדה הזו בין הפניות. המתלים הקשיחים שהעיבו על נוחות הנסיעה בכבישים הישראליים, העניקו דיבידנד חשוב בשמירה על המרכב מאוזן תחת עומסי פניות.

למעשה, ה-CRV כלל לא מתרגש משינויי כיוון מהירים, כל עוד לא מגזימים כמובן ובייחוד כאשר בקרת היציבות שומרת עין פקוחה על הנעשה שם למטה. בהחלט אפשר לומר כי בסעיף ההתנהגות הצליחו המהנדסים לעשותו דומה מאוד לרכב פרטי לכל דבר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

מפונק בשטח

למרות הצהרות היצרן על כך שכלל לא מדובר ברכב שטח, החלטנו לתת לו צ'אנס לומר את דברו בעצמו, בשבילים רכים ומעט דיונות ואלו הממצאים; ראשית, ה-CRV מציע מרווח גחון של 18 ס"מ, שזה לא רע בכלל, אבל ישנם מקומות ומעברים, בהם הג'יפון הזה משפשף את סנטרו בקרקע ומאיים לקרוע מעליו את הפלסטיקה באלימות. מכאן שאם בכל זאת ירדתם עמו מהכביש הסלול, עשו זאת באיטיות ובזהירות. הוא לא באמת נהנה מזה.

בדיונות סבל ה-CRV משתי חולשות עיקריות. הראשונה, קשורה לכוח המנוע והשנייה למערכת ההנעה. בדיונות כידוע, הרכב נזקק לכל סוס וסוס המצוי בין הצילינדרים והאורווה של ה-CRV שעוד הייתה קטנה אפילו בשביל הכביש המהיר, התגלתה כבעייתית בהתנהלות חולית. אין ביחידת כוח זו די כוח כדי לאפשר ל-CRV לפתח מהירות מספקת לתנועה על החול הרך מבלי לשקוע. וכאן בדיוק מתגלה החולשה השנייה הקשורה למערכת ההנעה; זו כאמור מובילה כוח לגלגלים הקדמיים ורק באשר היא מזה החלקה היא מצרפת את הגלגלים האחוריים לדחיפה. הבעיה היא שתגובת המערכת היא מעט איטית כך שעד שהכוח מוזרם לאחור, הגלגלים הקדמיים כבר מחופרים לעומק בחול וה-CRV יושב על גחונו. קדימה לחפור...

פסוקו של יום

ה-CRV החדש התבגר, התברגן וכעת הוא יפה ושימושי יותר מבעבר. אולם כדאי לזכור שבדור זה, ויתרו בהונדה לגמרי על האפשרות לרדת מהאספלט, ולכן לא יכולנו שלא לתהות לגבי נחיצותו של ה-CRV. אמנם הוא שימושי לפחות כמו מיניוואן קומפקטי כדוגמת הסניק של רנו והוא יהווה פתרון מצוין למשפחה, אבל מדוע ישנה התעקשות על המרכב של רכב השטח ללא הצעת יכולות שטח כלל?

מכאן שקשה לנו לחשוב על סיבה מספיק טובה להעדיף את ה-CRV על כלי רכב שימושיים בעלי אוריינטציית כביש טהורה. התנהגות הכביש של אלו תהיה טובה יותר, השימושיות לא פחותה וברוב המקרים הם גם יעלו הרבה פחות שכן מחירו של ה-CRV יחל ככל הנראה (המחיר הסופי טרם נקבע) בסביבות ה-245 אלף שקל ויגיע עד לכדי 285 אלף שקל בגרסה הבכירה שהגיעה לידינו למבחן. מחיר הגבוה אפילו ממתחרו הישיר – הטויוטה ראב 4 הפופולרי.

  • עוד באותו נושא:
  • הונדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully