וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזל עקרב

ירון אדרי

28.2.2007 / 10:47

בפיאט מקווים לחזור אל שוק המכוניות הספורטיביות עם האבארת'. במירוצים הם כבר הצליחו

מבט אל ההיסטוריה מגלה לנו סדנאות רבות שהוקמו במטרה לייצר גרסאות ספורטיביות להיצע של יצרני הרכב השונים. כך עשה ג'ון קופר עם המיני מיינור וקארלו אבארת' עם הפיאט. עם השנים הפכו השמות לחלק כמעט אינטגרלי לדגמים הספורטיביים כפי שעושה כעת פיאט עם הגרנד פונטו אבארת', הראשונה בסדרת הליין הספורטיבי החדש מבית היצרן האיטלקי.

השנים הקשות שעברו על קונצרן פיאט, הביאו למספר שינויים בחברה. אחד מהם הוא ההחלטה להקים את חטיבת הספורט אבארת' שתריץ את מכוניות החברה במירוצי הראלי והמסלול וכמו כן תייצר את גרסאות הספורט לכביש. הראשונה לעשות זאת היא הגרנד פונטו S2000 שכבר בשנה החולפת לקחה בהופעת הבכורה גם את אליפות איטליה וגם את אליפות אירופה בראלי. בכדי לשחזר את ההצלחה עם ה-S2000, תחזור הגרנד פונטו למסלולים עם אבארת' משודרגת בעלת מנוע שני ליטר אטמוספרי המפיק 270 כוחות סוס והנעה כפולה.

למי שלא מתכנן לקפוץ לסטייג' פראי בכבישי סרדיניה, תפתח חטיבת אבארת' חבילות ביצועים לדגמי החברה וכמו כן חבילות עיצוב עבור הדגמים הסטנדרטיים. בז'נבה תציג פיאט את הגרנד פונט אבארת' הראשונה לשוק הפרטי עם מנוע 1.4 שבעזרת מגדש טורבו יפיק 155 כוחות סוס ומומנט של 21 קג"מ כבר באלפיים סל"ד נמוכים. לחיצה על מוד הספורט תוסיף למומנט 2.5 קג"מ נוספים. למי שזה לא מספיק לו, תוציא החברה קיט מיוחד שייעלה את כוח המנוע ל-180 כוחות סוס.

בשנת 1949 ייסד קארלו אבארת' את החברה הנושאת את שמו. אבארת' שידרג את דגמי פיאט הקלאסיים של אז ואף הריץ קבוצות מירוצים ששלטו במרבית התחרויות בהן השתתפו. קארלו אבארת' בחר לסמל את דגמיו בסמל העקרב שבדומה לו, כלי הרכב היו קטנים אך בעלי עוקץ רב עוצמה. האם ישפר העקרב את תדמיתה של פיאט בקרב חובבי מכוניות הספורט?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully