וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניווט היברידי

ירון אדרי

1.3.2007 / 11:20

פיתוח ישראלי חדש מאפשר סוף סוף חיבור מערכת ניווט לוויני מובנית גם לפריוס בישראל

טויוטה הייתה מחלוצות העידן ההיברידי כשהציגה את המכונית הסדרתית שלה, הפריוס. שלא כמו שאר יצרניות הרכב ששידכו מנועים היברידיים לדגמים קיימים, הפריוס תוכננה לכך מהיסוד והצלחתה הייתה מיידית עם רשימות המתנה שרק הלכו והתארכו בכל העולם. הפריוס הגיעה גם לישראל והצליחה לא רע אם נתייחס לעובדה שהמודעות לאיכות הסביבה כאן לקויה בחסר כמו גם התייחסות הממשל.

מרכז השליטה של הרכב נמצא במרכזו של הדשבורד על גבי צג המידע של הרכב. בעזרתו של הצג יכול הנהג לקבל חיווי תמידי אודות מצב המצברים וחלוקת הכוח בין המנוע החשמלי למנוע הבנזין. בנוסף משמש הצג לשליטה על מערכת השמע והמיזוג. באירופה וארה"ב שימש הצג גם כמערכת ניווט לוויני GPS אך בישראל אופציה זאת לא הייתה קיימת והנהגים שרצו בכך היו צריכים להשתמש במכשירים ניידים.

חברת גיל-קאר, ספקית האביזרים והמתקינה המורשית של יבואן טויוטה לישראל, פיתחה מתאם מיוחד בעזרתו יכולים גם לקוחות הפריוס בארץ להנות סוף סוף מ-GPS מובנה הניבט מצג המידע. השליטה על מערכת הניווט נעשית באמצעות שלט ובזמן פעולתה יכולים הנוסעים להמשיך ולהינות ממערכת השמע. מתאם זה יכול לשמש גם להוספת מצלמה אחורית המופעלת אוטומטית בשילוב לרוורס.

ואם הצג קיים מדוע לא לנצלו עד תום. חיבורה של מערכת מולטימדיה גם היא אפשרית כעת והצג יכול לשמש כמסך טלוויזיה לצפייה בסרטי DVD. עקשני החדשות יכולים לעצור בצד הדרך ולצפות גם בשידורי הטלוויזיה.

מחירה של המערכת החדשה עומד על 7,930 ¤ וניתן להשיגה בסוכנויות טויוטה הפזורים ברחבי ישראל. המחיר כולל מע"מ והתקנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully