וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קפארו עליה

ירון אדרי

1.3.2007 / 12:31

עם נתונים כמעט זהים, הקפארו T1 תאפשר לבעלי ממון להחזיק "כאילו פורמולה1" בחניה הפרטית

ההתעסקות היומיומית בתערוכת ז'נבה הקרבה ובאה כמעט והשכיחה מאתנו את שאר התערוכות המתקיימות בעולם. היום אנו נזכרים כי תערוכת הרכב האוסטרלית מתקיימת השבוע וגם לה הפתעות ופיתויים גדולים כמו הופעת הבכורה של מכונית העל קפארו T1.

חברת קפארו מפתחת טכנולוגיות ייצור רבות למגוון ענפים החל בענף הרכב ועד לענף החלל וה-T1 היא מעיין תצוגת יכולת לכך. שימוש נרחב בחומרים מרוכבים מפחית משמעותית את משקלה והפועל הישיר היוצא מכך הוא הפחתה משמעותית בצריכת הדלק ובפליטת ה-CO. הקפארו T1 מזכירה יותר מכונית פורמולה1 מכל דבר אחר ולא בכדי. למכונית על שני יושביה, ביצועי כביש הדומים לאלה של מכוניות המירוץ וכמיהה להשגת משקל נמוך ככל הניתן.

ה-T1 לא תסיים את תפקידה בתום התערוכה ובקפארו מתכוונים לייצר מספר יחידות ממנה בעבור בעלי ממון שיכולים להרשות לעצמם להחזיק במכונית שביצועיה קרובים לשל מכונית פורמולה1. כמה קרובים? המהירות המקסימלית אליה ניתן להגיע נושקת ל-320 קמ"ש ועם אלמנטים אירודינמיים שמייצרים כוח הצמדה גדול, ניתן לתקוף פניות במהירויות גבוהות מאוד. בקפארו גאים לציין כי כוח ההצמדה כה רב, שה-T1 יכולה לנסוע גם על התקרה מבלי ליפול.

התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 2.5 שניות בלבד ובכדי להגיע ל-160 קמ"ש, חצי מהמהירות המקסימאלית, ייאלץ הנהג להמתין 2.5 שניות נוספות. נתון נוסף שכמעט ואין מתייחסים אליו הוא נתון הבלימה המדהים. הבלימה ממהירות של 160 קמ"ש ועד לעצירה מוחלטת, אורכת פחות משלוש שניות כך שגם אם היא פחות מהירה מהבוגאטי ווירון, ה-T1 בהחלט יותר אגרסיבית ומהנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully