וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלת הכביש

ירון אדרי

2.3.2007 / 9:39

עם שם של אל אכזר, מראה ספורטיבי וכנף ענקית, מקווים שני מפוטרי אודי לכבוש את שוק רכבי העל

חבר אמר לי פעם שהיום הטוב בחייו היה היום בו הוא פוטר. האמת, אני יכול להבין אותו. החופש המאולץ יכול לשנות את חייך מקצה אל קצה בעיקר אם אתה בתחום הרכב. זה בדיוק מה שקרה עם שני עובדי אודי לשעבר, שהחליטו להקים את החברה בעל השם המוזר "גומפארט ספורטוואגנמנופקטור" (בגרמנית - יצרן מכוניות ספורט).

המכונית הראשונה אותה הציגו בתערוכת ז'נבה 2006 היתה האפולו סופרקאר, שהראתה מיזוג נהדר בין עיצוב, ביצועים והנאה מנהיגה. גומפארט יגיעו גם לתערוכת ז'נבה הקרובה והפעם עם האפולו ספורט המבוססת על קודמתה. מטרתם של מהנדסי האפולו הייתה ליצור מכונית מירוץ מושלמת שתתאים גם לשימוש יומיומי בכבישים הציבוריים.

נתחיל בשילדת הצינורות. זאת העשויה מפלדת כרום-מוליבדניום אליה חובר מרכב הקארבון החזק שעומד בתקני ריסוק קפדניים בדומה למכוניות מירוץ. החבילה האירודינמית כוללת כנף אחורית גדולה שעוצבה מחדש על מנת לתת לאפולו כוח הצמדה גדול לקרקע אך יחד עם זאת במינימום הפרעה להאצה והמהירות.

מבפנים תתאים האפולו לשני נוסעים בלבד שיניחו את עכוזם על כיסאות ספורט מרופדים באלקנטרה וינעימו זמנם בעזרת מערכת ה-CD המובנית והמיזוג. בכדי לא ללכת לאיבוד, הותאמה מערכת ניווט אליה מחוברת מצלמת רוורס (קשה להסתמך על השימשה האחורית). לרוכש המאושר מצפה הפתעה בדמות ג'ק פניאומטי שיעזור לו להרים את האפולו לצורך החלפת גלגל.

משקלה של האפולו ספורט עומד על 1200 ק"ג בלבד ועם מנוע מרכזי בעל שמונה בוכנות ושני מגדשי טורבו, מושכים אותה 800 הסוסים תוך שלוש שניות בלבד למאה קמ"ש וכוחם עומד להם עד למהירות של 360 קמ"ש. לא לחינם היא קיבלה את שמו של האל היווני האכזר.

האפולו תשווק בכמה רמות גימור ומחירה יחל ב- 299,500 יורו לפני מע"מ (משתנה ביחס למדינות) שהם קצת פחות משני מיליון ש"ח כולל מע"מ, אבל לפני מסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully