וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורפת הוירון

4.3.2007 / 12:47

קוניגסג משיבה מלחמה כנגד הבוגטי וירון עם ה-CCXR ו-1,018 כ"ס המגיעים עוד ממנוע ידידותי יותר לסביבה

כאשר הוצגה הבוגטי וירון המדהימה, רבים מעיתונאי הרכב בעולם שיערו כי הוירון הנה האחרונה בסדרת מכוניות ה'על' היקרות והמהירות ביותר, והכל בשל הדאגות לנזק הסביבתי שגורמות המכוניות. כמו כן, פיתוחן של מכוניות אלו גורר עלויות עתק וחוסר כדאיות עסקית. כך למשל, אמנם הוירון נמכרת במחיר של כ-1.6 מיליון דולר ליחידה, אך אם נחשב את כל עלויות הפיתוח שהשקיעה בה פולקסווגן, נגלה כי אלו עומדות על למעלה מ-9 מיליון דולר לכל מכונית, כך שהחברה מפסידה כסף עם כל וירון שנמכרת.

מכאן, שעם הצגת הוירון, הצליחה פולקסווגן בכלל ובוגטי בפרט להשאיר מאחור את כל המתחרים הן מבחינת הביצועים והן מבחינת ההשקעה, שכן אף חברה לא תרצה לספוג על עצמה עלויות פיתוח יקרות שכאלו. אבל...

אבל אז הגיעה קוניגסג אשר במשך שנים התמחתה בייצור מכוניות על כמו ה-CCX ו-806 סוסיה והחליטה לצייד את מכונית זו בטכנולוגיית ה-'ביו-פיול' וגרום לה להפיק לא פחות מ-1,018 כ"ס ו-108 קג"מ! פיתוח המערכת ארך חודשים רבים וה-CCX בילתה שבועות ארוכים על מכשיר הדיינו עד שהושגו הנתונים הללו.

קריסטיאן קוניגסג, בעליה של הסדנה הקרויה על שמו מסביר כי השימוש ב'ביו-אתנול' גורם לא רק להפחתה משמעותית בחומרי הפליטה המזיקים, אלא גם לעליית אוקטן הדלק הרבה מעל ל-100 אוקטן וכן חומר זה גורם לקירור יעיל יותר של חלל הבערה בצילינדרים כך שהוא גורם לעליה של כ-25 אחוזים בתפוקת המנועים.

את הסבריו הוא מסכם בידיעה משמחת שאם כבר נמצאת ברשותכם CCX, תוכלו להסבה בקלות יחסית לדלק הידידותי לסביבה וליהנות גם כן מ-1,018 כ"ס ומשמירה על הסביבה.

הקוניגסג החדשה תוצג בתערוכת ז'נבה הקרובה ואנו נהיה שם כדי ללטף, לרוץ ולספר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully