וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאן הקטן

ירון אדרי

5.3.2007 / 14:55

מאז הצגתה, מהווה המיני של ב.מ.וו אטרקציה לסדנאות השיפורים. בהמאן דואגים גם לדור השני

אין אחד שלא ערך את ההשוואה בין המיני לנהיגה בקארטינג. עוד מיום הולדתה, אי שם במחצית המאה העשרים, היא קיבלה שבחים על התנהגותה החדה והזריזה. הגירתה לגרמניה תחת כנפי ב.מ.וו לא פגמה במסורת וגם המיני המודרנית זוכה לשבחים רבים ועל הדור השני שלה כתבנו רק לפני שבוע.

המיני מהווה גם היום, 7 שנים לאחר הצגתה, אטרקציה לכל הנתקל בה וסדנת המאן החליטה לתת לקופר S הספורטיבית מראה קרבי יותר. השינוי העיקרי הוא הקיט האירודינמי הכולל פגוש קדמי עם ספליטרים מובנים (לקבלת אפקט הצמדה), חצאיות מעוצבות ודיפיוזר אחורי מפוצל. מדבקות בסטייל דגל שחמט בצבעים כסף, לבן או אפור פחמי יוצמדו לדופנותיה של המיני, למכסה המנוע והגג. מאחור הוגדלו יציאות המפלט המרכזיות לקוטר של 90 מ"מ והסאונד הבוקע מהם עבר גם הוא שינוי לטובה על ידי תכנון מחדש של סעפות הפליטה והיניקה.

שידרוג קוסמטי אינו מושלם ללא חישוקי סגסוגת גדולים. המיני תקבל אופציה לשלושה חישוקים חדשים שונים מהם דגם אחד בקוטר 17 אינטש הנועל צמיגים במידה 215/40ZR17 ושני דגמים בקוטר 18 אינטש הנועלים צמיגים במידה 215/35ZR18 מקדימה ו-225/35ZR18 מאחור. ולחשוב שהקוטר המקסימאלי לו זכתה המיני המקורית היה 13 אינטש.

המאן לא הסתפקו רק במראה החיצוני והשינויים הגיעו גם לשלדתה של המיני שגם ככה זוכה לשבחים. הבולמים והקפיצים הרגילים הוחלפו בקוייל-אוברים המאפשרים להנמיך את המרכב ב-50 מ"מ מקדימה ו-30 מאחור. הנמכת מרכז הכובד יחד עם שיפור ההתנהגות תגרום למיני להיות עוד יותר חדה וזריזה.

וכמובן שאי אפשר לשחרר בהמאן יצירה שכזאת מבלי לגעת בתא הנוסעים. זה מתחיל בספי דלתות מאלומיניום המקבלים את פניהם של הנהג ונוסעיו וממשיך בשני סטים שונים לעיצוב הפנים העשויים קארבון. הראשון כולל את הפנלים הראשיים, פתחי המיזוג, בסיס ההגה, לוח המחוונים וחיפוי כרית האוויר לנוסע. הסט השני כולל בנוסף גם את מנוף בלם היד, הטבעות המעוצבות למחזיקי הכוסות והרמקולים כמו גם בסיס ידית ההילוכים וידיות הדלתות. קורות B יזכו גם הן לתוספת קארבון דקורטיבית.

אל הקיטים החדשים יוכלו להוסיף הצרכנים גם מערכות מולטימדיה המותאמות למיני החדשה וכל שלנו נותר הוא לתהות מדוע לא המשיכה ההשקעה גם אל תא המנוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully