וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבזק ז'נבה – מסך העץ

פעם הייתה ברית המועצות מעצמה גם בעולם הרכב. רוסיה של היום מנסה להחזיר עטרה ליושנה

בשנת 1907 הוקמה חברת הרכב הרוסית "רוסו באלטיק" (Russo Baltique). מאז היא הספיקה להישכח אך לקראת תערוכת ז'נבה החליטו ברוסיה להחיותה שוב עם הצגת דגם הקונספט אימפרשן (באנגלית – רושם).

האימפרשן היא מכונית קופה שתי דלתות המיועדת לארבעה נוסעים. מהתמונות ניתן להבחין כי המילה עידון אינה נמצאת בלקסיקון המעצבים והם הקפידו לעשותה שונה מכל היבט. אורכה של האימפרשן 550 ס"מ ורוחבה 188 ס"מ שהם קצת פחות מהמייבאך 57. בגלל גובהה הנמוך יחסית, במציאות היא נראית גדולה הרבה יותר. בולמים פנאומטיים מתכווננים ינמיכו את המרכב אפילו יותר.

ההקצנה לא מסתיימת בעיצוב החיצוני והיא ממשיכה גם אל תוך תא הנוסעים שזוכה לשימוש נרחב (מאוד) במשטחי עץ. הדשבורד כולו למעשה עשוי עץ וכמוהו שני שליש מגלגל ההגה, ידית בלם היד וספי החלונות. פרט לכך עוטים המושבים הרחבים ריפודי עור יוקרתיים. ואם זה לא מספיק, קוטר חישוקי הסגסוגת של האימפרשן 22 אינטש ומאחור הם נבלעים בתוך בית הגלגל.

תחת מכסה המנוע שוכן בלוק V12 בי-טורבו אימתני המנפק 555 כוחות סוס. תיבת ההילוכים האוטומטית מכילה 6 הילוכים ולחיצה בריאה על דוושת התאוצה תביא את האימפרשן ל-100 קמ"ש תוך ארבע שניות, ל-200 קמ"ש תוך 13.4 שניות ול-250 קמ"ש תוך 16.7 שניות. המחוג ייעצר ב-314 קמ"ש. כל זה יכול להישמע מעט חלש ביחס לרכבי העל המוכרים אך יש לקחת בחשבון שעם משקל עצמי של 1900 ק"ג, הנתונים בהחלט מרשימים.

קצב היצור של הרוסו באלטיק אימפרשן יעמוד על כ-10 יחידות לשנה בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully