וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבזק ז'נבה - השלישיה של רנו

רנו מגיעה לתערוכת ז'נבה עם שלושה דגמים חשובים; טווינגו קטן, קליאו מוגדלת וקרוסאובר שרוצה לנסוע בשטח

אחד הביתנים המעניינים והצבעוניים בתערוכה שייך לרנו הצרפתית. כהרגלם, הם השתלטו על שטח עצום ואותו הם ניצלו בצורה הטובה ביותר כדי לחשוף לראשונה שלושה כלי רכב חשובים ומעניינים מאוד; הטווינגו החדשה בגרסתה הסופית, הקרוס-אובר קולאוס והסטיישן קונספט של הקליאו.

צריך שניים לטווינגו

לפני מספר שבועות, הכרנו לכם את מכונית הקונספט שביסרה על בואה הקרב של הטווינגו הקטנה. הפעם, בתערוכת ז'נבה, הוצגה גרסתה הסופית ואותה אף הספקנו למשש מקרוב. הטווינגו, היא מכונית מיני קטנה ושימושית חשובה מאוד עבור היצרנית הצרפתית. כך למשל מאז הוצגה הטווינגו לראשונה בשנת 1993, נמכרו מעל 2.4 מיליון יחידות.

אמנם הטווינגו החדשה נראית פחות מאיימת ממכונית הקונספט וכן גדולה משמעותית מקודמתה, היא עדיין שומרת על ממדים זעירים יחסית למקובל; היא התארכה ב-17 ס"מ לכדי 360 ס"מ, רוחבה עומד על 164 ס"מ, בסיס גלגליה נמתח על פני 147.2 ס"מ, היא מתאימה לארבעה נוסעים מבוגרים וגם תא המטען תפח מ-165 ליטר לכדי 285 ליטר במצב הרגיל ועד 959 ליטר כאשר המושב האחורי מקופל לרצפה.

בתא הנוסעים תציע הטווינגו אבזור עשיר, בהתאם לגרסה כמו; מערכת אודיו המותאמת לשימוש עם נגן IPOD, מחבר USB ומסוגלת לקרוא קבצי MP3.

מתחת למכסה המנוע נמצא מגוון יחידות כוח אשר בראשן תהיה זו של גרסת ה-GT עם נפח של 1.4 ליטר ו-100 כ"ס. אחריה נמצא את מנוע ה-dCi בנפח 1.5 ליטר (דיזל) עם 65 כ"ס, מנוע בנזין בנפח 1.2 ליטר עם 8 שסתומים ו-60 כ"ס ומקבילו עם 16 שסתומים שמפיק 75 כ"ס.

על פי נתוני רנו, הטווינגו החדשה אמורה להיות בטוחה מאוד והיא תתחיל להימכר כבר בחודש יוני הקרוב.

קליאו גרנד טור

רק לפני חודשיים נהגנו בקליאו החדשה וכבר אנו מקבלים לראשונה רמזים עבים מרנו על הכוונות להרחבת משפחת הקליאו. בסמוך לטווינגו הוצג דגם הקונספט של הקליאו המשלב בין תכונותיה של סופר-מיני לשימושיות של מכונית סטיישן. תכירו את הקליאו גראנד טור.

בהתאם לתצורת הסטיישן, הקליאו המקורית עליה מבוססת מכונית הקונספט התארכה וכעת אורכה עומד על 420 ס"מ והיא מיועדת לחמישה נוסעים עם מרחב נאה מאחור. רוחבה עומד על 178.5 ס"מ, גובה 150 ס"מ ונפח הטענה של 1,275 ליטר כשהכיסאות מקופלים אמור להספיק לכל מה שתצטרכו. במצבו הרגיל, נפחו של תא המטען גם כן מרשים ועומד על 430 ליטר.

תא הנוסעים במכונית התצוגה נראה לא פחות ממעולה ובו ניתן למצוא רשימה אינסופית של צעצועים וגאדג'טים כמו מערכת מולטימדיה מלאה הכוללת מחשב, חיבור לאינטרנט, מצלמות MP4, זיכרון של 2 ג'יגה בייט מכשיר DVD ומספר מסכים בגדלים שונים.

בחזיתה שוכן נכון לעכשיו מנוע 2.0 16V שלו 200 כ"ס. הוא מספיק לה כדי להאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 7.2 שניות בעזרתה של תיבת הילוכים ידנית וצמיגי ענק במידות 205/40 R18 מלפנים ו-225/40 R19 מאחור.

רנו קולאוס

באיחור לא אופנתי אחרי כמעט כל המתחרים, גם ברנו נזכרים לייצר מתמודד בפלח הקרוס-אוברים המתפתח. וכך חושפת רנו קרוס-אובר חדש משלה. הקרוס-אובר של רנו יצא לשוק באמצע 2008 והוא יהיה דומה מאוד לדגם אותו אנו רואים כעת. רנו מצהירים שהוא יציע שימושיות של מיניוואן, אך יהיה לו מראה והרגשה של רכב שטח כפול הנעה.

המנוע בדגם המוצג הוא טורבו דיזל 2.0dCi 16V עם 180 כ"ס ומערכת להזרקה בלחץ גבוה של 1600BAR ועם גיר ידני שישה הילוכים. השלדה עליה יתבסס הקרוס-אובר החדש, תהיה משותפת לו ולקשקאי של ניסאן אשר נבחן על ידינו לאחרונה.

כמו הקשקאי, גם הקרוס-אובר החדש של רנו יצויד במערכת הנעה לארבעת הגלגלים עם הנעה קדמית ברוב הזמן ומעבר כוח אל הציר האחורי בעת זיהוי מצבי החלקה.

על העיצוב השרירי אחראים צוות מעצבים של רנו ושל סאמסונג הקוריאנית הנמצאת בשליטת רנו. אולם יתכן ומדובר לא רק ברכב הנראה כאילו לשטח, שכן מרוח גחון של 20 ס"מ מראה כי הקולאוס אכן מיועדת לתקל שבילים ולא רק מדרכות עירוניות, אך בכל מקרה לא יותר משטח טכני קל.

מבחינת אבזור, הקולאוס מצויד בחישוקי 19 אינטש ומידות צמיג של 225/50 R19, תאורת נוריות 'לד' וכמו בקליאו גראנד טור, גם לקולאוס הותאמה מערכת מולטימדיה עם נגןMP4 מובנה, DVD ואפשרות גלישה באינטרנט. כמו כן, יוצעו בו בקרות לירידה במדרון ובקרת התחלת נסיעה במעלה, כל אלו יפעלו בפיקוח צמוד של מערכת ה-ESP.

העתיד נראה מעניין מאוד ברנו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
  • עוד באותו נושא:
  • רנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully