וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

C קלאס דיגיטלית

יואב קווה

7.3.2007 / 10:09

האבטיפוס של מרצדס C קלאס עבר מיליוני קילומטרים, ריסוקים והתהפכויות וירטואליים

מאחורי מרצדס C קלאס החדשה, שתיחשף לקהל הרחב מחר עם פתיחת תערוכת ז'נווה, עומדת רשת של 200 מחשבים ו-2,130 ג'יגהבייט של מידע. C קלאס החדשה היא המכונית הראשונה של מרצדס שפותחה על סמך אביטיפוס דיגיטלי - העתק וירטואלי מושלם של מכונית אמיתית.

האבטיפוס הדיגיטלי ננהג בסימולציה של דרכים עירוניות, כבישים מהירים, מסלולי מרוץ, בתנאי גשם ושלג ולאורך מיליוני קילומטרים. הוא רוסק מאות פעמים בתאונות והתהפכויות מכל זווית אפשרית. הוא טולטל בדרך חתחתים אכזרית במיוחד לאורך 300 אלף ק"מ.

"לפני 15 שנה היינו יכולים לבצע רק סימולציות פשוטות של מבחני ריסוק", אומר בראיון ל-TheMarker סגן נשיא מרצדס לפיתוח והנדסה, אולריך מלינגהוף. "כיום, בזכות העוצמה של המחשבים החדשים בנינו סימולציה ריאלית של מכונית. אנחנו יכולים, למשל, על סמך האבטיפוס הדיגיטלי לדעת בדיוק איך תתנהג המכונית בעוד 200 אלף ק"מ, איך יתבצעו הטיפולים השוטפים, כיצד תתקמט בדיוק כל פיסת מתכת בתאונה.

"מבחינתנו זו מכונית אמיתית שחוסכת לנו הרבה כסף וזמן. פיתוח ה-C קלאס החדשה התקצר מ-55 חודשים ל-40 בלבד. בשלב הפיתוח לא היינו צריכים לבצע אפילו מבחן ריסוק אחד. הריסוקים התבצעו רק בשלב מאוד מתקדם ורק כדי להוכיח שאנחנו עומדים בתקנים שקבעה הממשלה".

למרות האבטיפוס הדיגיטלי בנתה מרצדס 200 אביטיפוס אמיתיים לפני שהחלה בייצור של המכונית הסדרתית המוגמרת. מלינגהוף: "המחשב חוסך הרבה כסף וזמן אבל לא יודע איך צריכה להתנהג ולהרגיש מרצדס. אנחנו חייבים בוחנים בשר ודם, שינהגו ויתנו לנו חוות דעת אנושית. מרצדס חייבת להרגיש כמו מרצדס ואת זה אי אפשר כנראה להשיג באמצעות מחשב".

C קלאס היא הדגם הנמכר ביותר של מרצדס בשנים האחרונות - שני מיליון יחידות מאז 2000. בפני הדור החדש של המכונית אתגרים לא פשוטים. עליו לעצור את זליגת הלקוחות, בעיקר הצעירים יותר, אל המתחרות - ב-מ-וו סדרה 3 ואאודי A4. עליו להחזיר את אמון הלקוחות באיכות של מרצדס. בשנים האחרונות נפגע מאוד המוניטין של מרצדס ודגמים רבים של החברה סבלו מאינספור תקלות אלקטרוניות.

לעומת קודמתה זכתה C קלאס החדשה לעיצוב סקסי יותר. העיצוב שלה אימץ כמה מהקווים הקמורים והחושניים של דגם CLS ואת בתי הגלגלים הנפוחים של S קלאס. המכונית החדשה גדולה ומרווחת יותר. היא צמחה ב-5.5 ס"מ באורך, 4.2 ס"מ ברוחב ובגובה.

מרצדס ייצרה 960 אלף מכוניות ב-2006. שולי הרווח הסתכמו ב-4.4%. השאיפה של היצרן היא להגיע ל-7% ב-2007 ועד 2009 לצמוח ל-1.5 מיליון יחידות. הצלחת C קלאס החדשה היא תנאי הכרחי בדרך להגשמת יעדים אלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully