וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבזק ז'נבה - נקודת הג'י

עם מנוע המימן שמניע את סדרה 7 של ב.מ.וו, מציגה ג'יוג'ארו את גרסתה לשמירת הסביבה

השם "איטלדיזיין ג'יוג'ארו" נמצא בשורה הראשונה של סדנאות המעצבים יחד עם ברטונה, פיניפארינה ועוד. כפועל יוצא מכך, גם הם מגיעים לז'נבה עם מכונית קונספט התואמת את השקפת עולמם והפעם הם מציגים את הואד-הו, דו-מושבית מימנית.

נתחיל בעיצוב החיצוני. הדבר הראשון שבולט לעין (תרתי משמע) היא חופת תא הנוסעים המזכירה תא טייס של מטוס קרב. החופה מאפשרת לנהג שדה ראייה רחב מאוד ב-360 מעלות והשימוש בה מפחית משמעותית את מקדם החיכוך האירודינמי. המגבים אגב, נשלפים רק בעת הצורך מבסיס החופה. תא המנוע ממוקם במקביל לתא הנוסעים (הנוסע יושב אחרי הנהג) ובדומה לחופה גם הוא נפתח הצידה בצורת כנפי שחף. המעניין בסידור זה של תא נוסעים ותא מנוע מקבילים, יצר תא מטען בנפח של 550 ליטרים, גדול יותר מהבאג'ז של הב.מ.וו סדרה 7.

בתוך תא המנוע שוכן לו מנוע המימן V12 שנלקח מסדרה 7 יחד עם הגיר 7 ההילוכים האוטומטי. נתונים לגבי המנוע לא נמסרו אך אם נצמד לנתונים המקוריים נגלה 260 כוחות סוס ותאוצה ל-100 קמ"ש תוך 9.5 שניות. סביר להניח כי נתון התאוצה של הואד-הו יהיה טוב הרבה יותר כיוון שמשקלה עומד על 1,150 ק"ג בלבד, 1,000 ק"ג פחות מהב.מ.וו.

נעבור לתא הנוסעים המוארך. בג'יוג'ארו החליטו כי אין מקום להגה הקונבציאונלי והחליפו אותו בשני ג'וסטיקים שיחד עם הדוושות וכיסא הנהג, יכולים לזוז בתוך תא הנוסעים לבחירה בין "הגה" ימני, שמאלי או מרכזי ללא שינויים מהותיים בעת היצור. לוח המחוונים (אם ניתן לקרוא לו כך), הוא למעשה מסך פיקוד LCD המזין את הנהג במידע על המכונית, חיווי חזותי מהמצלמות החזית והאחור ומחיישני האינפרא-אדום לחיזוי בעת חשכה. בגב כיסא הנהג ממוקם מסך נוסף להנעמת שהותו של הנוסע. הבטיחות לא נזנחה ובמקרה של תאונה נפתחת כרית אוויר "מטריה" אשר עוטפת את הנהג והנוסע, כמו גם קשתות התהפכות אוטומטיות.

משמעות השם אגב, היא משחק מילים בין המילה ואדו (Vado) שהוא המקום בו ממוקם מטה החברה מאז 1974 והאות H שמציינת מימן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully