וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנטלי כמו פעם

ירון אדרי

7.3.2007 / 17:37

עם הברוקלנדס קופה מקווים בבנטלי לחזור ולשלוט כבעבר בקטגורית מכוניות הקופה היוקרתיות

בנטלי הייתה פעם שם נרדף למילים פאר ויוקרה, בעיקר אם הם עטופים במרכב קופה יוקרתי. השנים הקשות שעברו על תעשיית הרכב הבריטית לא פסחו עליה וגרמו לה לאבד מהמוניטין האקסלוסיבי. עם הברוקלנדס קופה V8 החדשה מקווים בבנטלי לחזור לתהילת העבר.

כיאה לבריטים, מיטב עורן של פרות בריטניה והעצים המהגונים מצאו דרכם אל תא הנוסעים המורכב בעבודת יד. הגדלת המרכב בכ-10% יותר מהבנטלי קונטיננטל R קופה, יוצרת מרווח פנים עצום המאפשר הובלתם של ארבעה נוסעים בנוחות סופר מרבית. עיצובה החיצוני של הקופה שומר על הקווים המסורתיים עם תא מנוע ארוך, גג נמוך משוך לאחור וחזית עם גריל רבוע וארבעה פנסים עגולים. למראה הקופה הספורט-אלגנט מצורפים חישוקי 20 אינטש כסטנדרט.

גאוותם של מהנדסי החברה נמצאת תחת מכסה המנוע. מדובר על מנוע ה-V8 בנפח 6.75 ליטר שבעזרת זוג מגדשי טורבו מפיק 530 כוחות סוס ומומנט אדיר של 107 קג"מ. זהו המנוע החזק ביותר שייצרה בנטלי אי פעם ולשם ההשוואה נחזור אל שנת 1959 ולמנוע ה-V8 הראשון שהציגה בנטלי ולו כ-200 כוחות סוס ומומנט של כ-41 קג"מ בלבד. גיר טיפטרוניק שישה הילוכים יעביר את הכוח אל הגלגלים ועל מנת שאלה לא יסתחררו בכל לחיצה על הדוושה הימנית, צורפו לברוקלנדס מערכת המרת מומנט ננעלת ו-ESP.

שמה של הבנטלי החדשה נעוץ עוד בשנות העשרים של המאה הקודמת עם "נערי הבנטלי" האלמותיים ממסלול המירוצים ברוקלנדס.

הבנטלי הסופר יוקרתית תיוצר בעבודת יד בכמות של 550 מכוניות בלבד ותחילת שיווקן צפוי להיות במחצית הראשונה של 2008.

  • עוד באותו נושא:
  • בנטלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully