וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בראבוס במידות גדולות

ירון אדרי

8.3.2007 / 16:26

קחו מרצדס, רצוי חזקה, והכניסו אותה לסדנת בראבוס. מה לדעתכם תהיה התוצאה הסופית?

סדנאת השיפורים בראבוס הביאה לז'נבה את המכונית האחרונה שעברה בשולחן הניתוחים שלה. מדובר ברכב השטח מבית מרצדס מסדרת ה-ML קלאס. ה-ML 63 עברה טיפול מקיף שכולל שינויי עיצוב חיצוניים ופנימיים, איבזור וכמובן תבלינים חריפים אל תוך תא המנוע.

העצוב החיצוני כולל החלפת הפגושים בכאלה רחבים ועמוקים יותר שמגדילים את נתון הרוחב הסטנדרטי בארבעה סנטימטרים. פרט לתפקידם האירודינמי, רוחבם נועד להתמודד עם חישוקי הסגסוגת המיוחדים שרוחבם 11 אינטש וקוטרם 23. מידות צמיגי הספורט הדביקים גם הן נדירות כשעל דפנותיהן מוטבעות הספרות 315/25R23. בכדי להשלים את חבילת ההתנהגות הוסיפו בבראבוס יחידת פיקוד למתלי האיירמאטיק הסטנדרטיים שמנמיכים את שלדת ה-ML בכ-30 מ"מ שירחיקו אותה סופית משטחים לא סלולים.

לפני שנעבור לנתוני המנוע נספר על תוספות עיצוב הפנים שמתחילות כבר בסף הדלתות העשויים פלדת אל-חלד עם לוגו בראבוס מואר. ההגה המקורי הוחלף בהגה עור ארגונומי לשיפור האחיזה. בראבוס המשיכו עם ריפוד העור גם אל הדופן הפנימית של הדלתות. לכיסאות הקדמיים נוספו מסכי LCD 7 אינטש עם נגן DVD מובנה ולמהדרין ישנה האפשרות להוסיף גם שולחן העשוי מעץ יוקרתי הנשלף חשמלית.

ונעבור למנה העיקרית. מנוע ה-V8 510 כוח סוס שמשרת גם את גרסת ה-AMG, קיבל מסנני אוויר ספורטיביים לשיפור הנשימה ומערכת פליטה חדשה. מחשב ניהול המנוע קיבל תוכנה חדשה לשינוי מפות הדלק וההצתה. התוצאה היא עלייה של 40 כוחות סוס ושיפור המומנט ב-2 קג"מ נוספים. התאוצה ל-100 קמ"ש במרצדס החדשה אורכת כעת 4.9 שניות (שיפור קל מאוד לעומת המקור) אך המהירות הסופית עלתה מ-250 ל-275 קמ"ש.

בבראבוס לא שכחו כי בשלב מסויים צריך גם לעצור וצידו את המרצדס במערכת בלימה משופרת שכוללת קאליפר 12 בוכנות ודיסקים מחוררים בקוטר 380 מ"מ מקדימה. מאחור מסתכם השינוי בקאליפר 6 בוכנות ודיסקים בקוטר 355 מ"מ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully