וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדכוני ספורט מוטורי לסוף השבוע

ירון אדרי

8.3.2007 / 18:45

ה-WRC מגיע למקסיקו, הנאסקאר מגיע ללאס-וגאס, ה-WTCC מתחיל בברזיל וה-MOTOGP בקטאר. ויש גם קארטינג כאן אצלנו. רישמו לפניכם

WRC - מירוץ מקסיקו

אחרי השלג והקור של שני המירוצים האחרונים, מגיע סבב ה-WRC למקסיקו החמימה למירוץ הרביעי בסבב והראשון מבין מרוצי העפר. הזמן שחלף מהמירוץ האחרון, סיפק חדשות לא מעטות ונתחיל במלחמת הצמיגים בין מישלן לפירלי שהסתיימה בטונים צורמים מצד היצרן הצרפתי.

לאחר שה-FIA בחר בפירלי האיטלקית לשמש כספק הצמיגים החל מהעונה הבאה, יצא מנהל חטיבת הספורט מוטורי של מישלן בהצהרות קשות כנגדם. פרדריק הנרי-ביאבוד טען כי החלטת ה-FIA נבעה מהחלטות "שאינן קשורות לספורט". בעונה זאת מתחרות הקבוצות עם צמיגי BFGoodrich, מותג השייך למישלן, ולטענתו של הנרי-ביאבוד מתעלם מהם ה-FIA משיקולים שאינם מובנים לו. בשנתיים האחרונות השקיעו במישלן משאבים רבים בפיתוח הצמיגים ולכן הצעד תמוה בעיניו. עוד הוא טוען כי הקבוצות גם הן תומכות בהישארותו. פירלי אגב, ניסו להשיג בלעדיות גם בפורמולה1 אך ללא הצלחה.

נעבור לעניין. בפורד מקווים לשחזר את הצלחתם בשני המירוצים האחרונים ולכבוש שוב את המדרגה הגבוהה בפודיום. זאת השנה השלישית ברציפות בה מתקיים מירוץ מקסיקו ומרקוס גרונהולם מקווה לנצח כאן לראשונה. מיקו הירבונן לעומתו, מנמיך ציפיות ולמרות האימונים שערך בשבוע האחרון, הוא מודה כי ייקח לו זמן לשחזר את הניצחון אותו השיג בנורווגיה במירוץ הקודם.

מי שכן חייב להוכיח הרבה הוא כמובן סבסטיאן לואב שאת המירוץ האחרון סיים מחוץ לנקודות כמו גם בן קבוצתו דני סורדו. כישלון של ה-C4 במירוץ העפר יעמיד שאלות רבות לגבי יכולותיה, בעיקר לנוכח העובדה כי בשנה שעברה היה זה לואב שניצח כאן עם הקסארה.

שאלה גדולה נוספת מרחפת מעל קבוצת סובארו שתציג לראשונה את האימפרזה WRC 2007 עליה דיווחנו לכם השבוע. בסובארו מקווים לחזור ולבקר בפודיום כבר במירוץ הקרוב ואולי גם לשחזר את ניצחונו של סולברג בשנת 2005. סולברג מבחינתו מרוצה מאוד מיכולותיה של האיפרזה החדשה.

ראלי מקסיקו יחל ביום שישי ויסתיים ביום ראשון. עידכונים חיים ניתן למצוא באתר הרשמי ואת סיקור המירוץ בכל ערב בערוץ יורוספורט.

טבלת הדירוג
1. מרקוס גרונהולם 24 נק'
2. מיקו הירבונן 20
3. סבסטיאן לואב 18

פתיחת עונת ה-WTCC

אליפות העולם למירוצי מכוניות תיור (World Touring Car Championship) תחל בסוף השבוע הקרוב בברזיל. ה-WTCC החל במתכונתו הנוכחית לפני 3 שנים, עת החליף את האליפות האירופאית (ETCC) ומאז הוא צובר פופולאריות רבה בעולם. מירוצי הסדרה נערכים בימי ראשון בשיטת "דאבל-הדר" (DOUBLE HEADER - שני מירוצים נפרדים בכל סבב בהפרש של מספר שעות בינהם) ובסך הכל ייערכו במהלך העונה הקרובה 22 מירוצים ב-11 מסלולים שונים ברחבי העולם .

השינוי העיקרי השנה הוא מעבר לשיטת הזנקה בנסיעה (Rolling Start) במירוץ הראשון בכל סבב וזינוק רגיל ממצב עמידה במירוץ השני. שינוי נוסף יהיה החלפת המסלול במקסיקו (הסבב השני בעונה) אשר לא עמד בדרישות מארגני הסדרה, במסלול זנדוורט שבהולנד. מסלול איסטנבול שבטורקיה יפנה גם הוא מקומו לטובת מסלול אנדרסטורפ שבשוודיה.

אלוף שתי העונות הקודמות (ואלוף ה-ETCC לעונת 2004) הוא אנדי פריאו הבריטי שעוד לפני המירוץ הראשון לעונה כבר חוזים לו אליפות נוספת. נהג נוסף אליו יש לשים לב הוא יורג מולר שבעונה החולפת פיספס את האליפות על חודה של נקודה.

נהג נוסף שמתחרה בסדרה זאת בהצלחה הוא האיטלקי אלכס זנרדי. זנרדי שנפצע קשה בתאונת מירוצים בה איבד את שתי רגליו, עבר שיקום ממושך במהלכו הבטיח כי יחזור לנצח מירוצים. הוא חזר להתחרות לפני שנתיים והבטחתו קוימה בעונה הקודמת. נהג הב.מ.וו מתפעל את מכוניתו בעיקר בעזרת הידיים היות ולרגליו מחוברות פרוטזות והשימוש בהן נעשה לצורך בלימה בלבד.

היצרנים אשר משתתפים בסדרה הם אלפא רומאו, ב.מ.וו, סיאט ושברולט. פיאט שוקלת גם היא להכנס לסבב זה עם הבראבו וכעת בודקים האיטלקים את התאמתה לתקנות.

את המירוצים והמקצים המוקדמים ניתן לראות בשידור חי בערוץ יורוספורט.

הנאסקאר מהמרים

סדרת הנקסטל קאפ של הנאסקאר תגיע ללאס וגאס למירוץ השלישי בסבב (מתוך 36). מדובר למעשה במסלול חדש לחלוטין וזהו מירוץ הבכורה שלו. המירוץ ייערך ביום ראשון בשעות הערב המאוחרות על פי שעון ישראל.

חואן פאבלו מונטויה ינסה לשחזר את הישגו מיום ראשון האחרון עת ניצח את מירוץ מקסיקו בליגת בוש המשנית.

מאט קנסת' שניצח את המירוץ הקודם, ינסה לשחזר גם הוא את הישגו אך זה יהיה כמעט בלתי אפשרי ללא ראש הקבוצה. במכוניתו של קנסת' נמצאו חריגות האסורות על פי התקנות במהלך מירוץ פתיחת העונה הדיטונה והשבוע החליט הנאסקאר לדחות את עירעור הקבוצה. העונש שהוטל עליה הוא הפחתת 50 נקודות בדירוג הקבוצות ובדירוגו של קנסת' ובנוסף קנס של 50,000 דולר. העונש החמור יותר הוא הרחקתו של ראש הקבוצה מארבעה מירוצים ובליגה שבה חשיבות גדולה מאוד לאסטרטגיה הקבוצתית, העונש קשה מאוד. עונש זהה קיבלה קבוצתו של קייסי קהאן.

מירוצי הנאסקאר אינם משודרים באופן סדיר בערוצי הטלוויזיה הנקלטים בישראל אך ניתן לצפות בהם באמצעות אתר האינטרנט הרשמי (בתשלום).

טבלת הדירוג
1. מארק מרטין 335 נק'
2. ג'ף בארטון 330
3. ג'ף גורדון 309

MOTOGP

המירוץ הראשון בסדרת ה-MOTOGP לעונת 2007 יערך בקטאר. השם החם שייך כמובן לדוקטור ולנטינו רוסי שינסה לשפר את תוצאותיו מהעונה הקודמת. רוסי זכה לעונה רצופה במזל רע, שנחתמה באיבוד האליפות לאמריקאי ניקי היידן במירוץ האחרון עם נפילה שאינה אופיינית לו. רוסי ירכב על הפיאט-ימאהה יחד עם בן קבוצתו קולין אדוארדס.

המירוץ ייערך ביום שבת ולאחר המקצים המוקדמים נראה כי ישנו יתרון לרוכבי הימאהה. ניקי היידן נתקל במספר בעיות אך הוא אופטימי מאוד לקראת המירוץ. לוריס קאפירוסי בדוקאטי נתקל גם הוא במספר בעיות אך הוא מאמין כי הפודיום אפשרי.

העונה ינסה גם הדור הצעיר להותיר את חותמו כשמארקו מאלנדרי וטוני אליאס מקווים לשחזר את האליפויות אותן השיגו בקטגוריות הנמוכות יותר במהלך השנים האחרונות.

את המירוצים והמקצים המוקדמים ניתן לראות בשידור חי בערוץ יורוספורט.

כרגע נסתפק בקארטינג

אליפות החורף בקארטינג בקטגוריות ה-4 פעימות וה-2 פעימות תיערך ביום שישי במסלול "אלפא קארטינג-מיני ישראל" שבלטרון.

מירוצי ה-4 פעימות יחלו בשעה 10:00 וליגת ה-2 פעימות הבכירה תחל לקראת השעה 14:00.

בהצלחה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully