וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העידן החדש

ירון אדרי

18.3.2007 / 7:58

בלי שומאכר ועם שינויים פרסונליים רבים, מוזנק המירוץ הראשון של עונת הפורמולה1 ל-2007 באוסטרליה

האור הירוק נדלק ובזו אחר זו יוצאות מכוניות הפורמולה1 מודל 2007 למקצה הדירוג הראשון לעונה. המקום הוא מלבורן אוסטרליה ושם כבר שעת צהריים ואילו כאן ארבע וחצי בבוקר ואני נאלץ לגרד עצמי מהפוך אחרי לילה של מזג אוויר סוער וקר.

בסדרת הסיקורים שלנו, נשתדל לספר קצת על חוקי המירוץ ונתחיל בחוקי מירוץ הדירוג או בשפתו המיקצועית – Qualifying. אל המסלול יוצאות 22 המכוניות לשלושה מקצים בני 15 דקות כל אחד לקביעת ההקפה המהירה ביותר בשיטת הניפוי. בתום המקצה הראשון מנופים הנהגים האיטיים יותר כך שרק 15 הנהגים המהירים ממשיכים. מהמקצה השני נותרים עשרת הנהגים המהירים שינסו ברבע שעה האחרונה להשיג מיקום טוב יותר בעשירייה הפותחת.

מירוץ הדירוג הביא מספר הפתעות ובראשן התקלה בפרארי של פליפה מאסה, אחד מהפיבוריטיים לאליפות, בעיקבותיה נאלץ לזנק למירוץ מהמקום האחרון לאחר שהחליף מנוע (על פי התקנות, מנוע אמור לשמש את הקבוצות במהלך שני מירוצים רצופים והחלפתו לפני מקצי הדירוג או המירוץ גוררת הורדה של 10 מקומות בזינוק). הפתעה נעימה הגיעה מכיוונה של הקבוצה היפאנית 'סופר אגורי' שהצליחה לתפוס את עמדות הזינוק 10 (טקומה סאטו) ו-11 (אנטוני דווידסון) לאחר שבעונה שעברה איכלסה לרוב את השורה האחרונה בגריד.

את הפול-פוזישן (עמדת הזינוק הראשונה) תפס קימי רייקונן, לראשונה במדי פרארי כשלצידו בפער של כמחצית השניה פרננדו אלונסו שיוצא להגן על תוארו רכוב במקלארן מרצדס. את העמדה השלישית תופס ניק היידפלד עם מכונית הב.מ.וו.

המירוץ

כל הפרשנויות ניבאו ניצחון לרייקונן, בעיקר לאור העובדה שהיה מהיר ב-4 עשיריות השניה מאלונסו. קימי שמר על מקומו בזינוק ורק מאחור נרשמה דרמה קטנה כשאלונסו מאבד 2 מקומות לטובת היידפלד ובן קבוצתו הצעיר, לואיס המילטון. אי שם בסוף, מתחיל מאסה לשפר מיקומים בדרך למקום השישי בו סיים לבסוף.

רייקונן, מצליח לשמור על מיקומו עד לסיום וכנראה שעברו עליו דקות מירוץ לא קלות בכלל (כולל חוסר ריכוז שכמעט מוציאו מהמירוץ). בשלוש השנים האחרונות עת נהג במקלארן, הוביל רייקונן במספר רב של מירוצים שנסתיימו לבסוף במפח נפש בצד הדרך. הפעם, ללא כל קושי, אלת המזל לצידו. למקום השני, בפער של קצת יותר מ-7 שניות, מגיע אלונסו ושלישי מגיע המילטון, שניהם במדי קבוצתו הקודמת של רייקונן שהפעם מצליחה לסיים מירוץ.

ניק היידפלד במירוץ טוב מבחינתו מסיים במקום הרביעי וג'יאנקרלו פיסיקלה עם הרנו חמישי. ניקו רוזברג מביא את הוויליאמס שלו למקום השביעי ואת הנקודה האחרונה לוקח ראלף שומאכר בטויוטה.

ראוי לציין: כיון שזהו מירוץ הבכורה נסכמו בשני משפטים. היום היה זה המירוץ הראשון בעידן שאחרי שומאכר וזאת הפעם האחרונה שאני מציין את הקלישאה הזאת (בלי נדר). נקודה נוספת שראוי לציין היא הופעתו לראשונה על הפודיום של נהג שחום עור כשהמילטון הבריטי מסיים שלישי במירוץ הבכורה שלו.

המירוץ הבא יערך בעוד שלושה שבועות (8 לאפריל) במסלול ספאנג שבמלזיה, עליו ערכו הקבוצות אימוני טרום עונה רבים. פרק זמן זה יאפשר לקבוצות לשנות את הטעון שיפור, מה שמבטיח מירוץ מעניין.

טבלאות הדירוג לאחר מירוץ 1

דירוג הנהגים:
1. קימי רייקונן 10 נק'
2. פרננדו אלונסו 8 נק'
3. לואיס המילטון 6 נק'
4. ניק היידפלד 5 נק'
5. ג'יאנקרלו פיסיקלה 4 נק'
6. פליפה מאסה 3 נק'
7. ניקו רוזברג 2 נק'
8. ראלף שומאכר 1 נק'

דירוג היצרנים:
1. מקלארן 14 נק'
2. פרארי 13 נק'
3. ב.מ.וו 5 נק'
4. רנו 4 נק'
5. וויליאמס 2 נק'
6. טויוטה 1 נק'

  • עוד באותו נושא:
  • פורמולה 1

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully