וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-T ספורט הבאה?

ירון אדרי

18.3.2007 / 11:20

בעולם של הגה מלאכותי, היאריס הספורטיבית היא צל של שפיות. האם מחליפתה תמשיך בכך?

היאריס של טויוטה יצרה תקן חדש בקטגורית הסופר מיני המודרנית עת שהוצגה. דגם הספורט שלה, ה-T ספורט, הביס גם הוא את המתחרים תוך שהוא מציג התנהגות מצוינת ולא פחות חשוב, הגה שעדין מתקשר עם הנהג. ב-2005 הוצגה היאריס החדשה וכעת משיקים בטויוטה את הדגם הספורטיבי יותר ה- SR1.8.

היאריס היא הראשונה לקבל את מנוע ה-1.8 VVT-i החדש של טויוטה, בעל מערכת תזמון השסתומים הכפולה השולטת בנפרד על שסתומי היניקה והפליטה. למנוע החדש הספק של 131 כוחות סוס ב-6,000 סל"ד ומומנט של 17.6 קג"מ ב-4,400. נתון התאוצה הקלאסי של היאריס עומד על 9.3 שניות ל-100 קמ"ש וצריכת הדלק הממוצעת על 13.9 ק"מ לליטר בנזין. מהנדסי החברה השקיעו רבות גם בהפחתת פליטת ה-CO שעומדת על 170 גרם לק"מ.

בכדי להצדיק את ייעודה, הותאמו ליאריס מתלים קשיחים ושלדתה הונמכה להשגת התנהגות כביש ספורטיבית. ההגה החשמלי כויל גם הוא מחדש לשיפור הדיוק וההיזון החוזר. שלל מערכות אלקטרוניות נוספו כמו בקרת יציבות, בקרת משיכה, ABS, ומערכת לתגבור וחלוקת הבלימה.

בכדי להבדילה מאחיותיה, קיבלה היאריס תוספות חיצוניות הכוללות ספויילר גג אחורי, חצאיות צד, אגזוז כרום, תאורת לדים, פגושים עמוקים ובהתאם למסורת העכשווית, התרחבו חישוקי הסגסוגת ל-17 אינטש. מבפנים נוספו כיסאות ספורט ונגיעות של כרום בקונסולה הראשית והאבזור כולל מערכת MP3 עם 6 רמקולים והגה מתכוונן לגובה ולעומק.

הדגם החדש בהחלט מהווה שינוי חיובי לעומת אחיו החלשים יותר ואנחנו שואלים שאלה פשוטה; האם העובדה כי הדגם הספורטיבי מוצע במרכב שלוש וחמש דלתות וללא השם T ספורט, היא רמז לכך שצפוי לנו דגם יותר מעניין בעתיד?

מהיבואן נמסר כי בשנה הקרובה לא תגיע אף גרסה חדשה של היאריס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully