וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גן עדן ירוק

ירון אדרי

19.3.2007 / 11:41

פרוייקט עדן למכוניות ירוקות וסקסיות נשמע כמו תערוכה מסוג אחר, אך היא מכוונת ישירות לאיכות הסביבה

"כל העולם ממתין לתחליף ראוי לדלק. היום בו יחליפו חביות האתנול את חביות הנפט אינו רחוק". אם אתם חושבים שהציטוט נלקח מפיו של מהנדס רכב לא מזמן אתם טועים. כך צוטט חזונו של הנרי פורד בשנת 1916, רגע לפני שהחל לתכנן את הפורד מודל T אתנול.

90 שנים לאחר מכן, פורד היא החברה הראשונה לשווק מכוניות מונעות בביו-אתנול בבריטניה עם הפוקוס וה-C-Max. למעשה מדובר במנועים "גמישים" המכונים בפורד FFV (Flexible Fuel Vehicles) הניזונים מביו-אתנול או בנזין או בכל תערובת של השניים. מכיוון שיתרונם הגדול בא לידי ביטוי בנסיעה עירונית, ה-FFV שווקו בעיקר לגופים ציבוריים כשמחירם זהה למקבילה הבנזינית. עם פליטת CO ממוצעת שיורדת מטווח ה-100 גרם לק"מ, מחקרים מראים כי מנועי הביו-אתאנול נקיים יותר ממנועים היברידיים.

פורד ממשיכה את חזון מייסדה וטכנולוגיות הביו-אתנול מגיעות גם למסלול המירוצים כשאליפות הפורמולה-פורד גם היא מצטרפת לשמירה על איכות הסביבה. מכיוון שהיא מיועדת לנהגים צעירים בגיל העשרה, מקווים בפורד ליצור מודעות כבר מגיל צעיר לשמירה על הסביבה ובשנת 2008 תהיה זאת הקטגוריה הראשונה בעולם לעשות זאת על מסלול המירוצים.

פרויקט עדן מיועד למכוניות בעלות זיקה לאיכות הסביבה והוא הגדול מסוגו בבריטניה ולכן רואים אותו בפורד כאידיאלי להצגת הפוקוס FFV ומכונית המירוץ כפי שמציין מנהל השיווק האירופאי שלה, דירק דנס. פורד לא שוכחים את חזון מייסדה ויביאו לתערוכה גם את הפורד מודל T אתנול שתוכננה על ידי הנרי פורד משנת 1920.

  • עוד באותו נושא:
  • פורד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully