וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רדיו אקטיבי

ירון אדרי

19.3.2007 / 17:22

יצרני האלקטרוניקה בעולם נמצאים במירוץ מתמיד אחר החידוש הבא. ראו מה עשתה אלפיין

חלקכם בוודאי זוכרים את הרדיו האינטגרלי שהגיע לישראל בשנות ה-70 ולו ערוצי AM בלבד. עשור לאחר מכן כבר היה רדיוטייפ עם ראש מתהפך ואז החל העידן של המכשירים הדיגיטליים. מאז עברה מערכת השמע גילגולים רבים וחיש מהר עברנו מה-CD וה-DVD ל-MP3 ומחברי USB. תהליך דומה עברו המכשירים הניידים כשאת הטרנזיסטור של סבא מחליפים נגנים וטלפונים סלולאריים.

חברת אלפיין, מהמובילות ביצרניות מערכות השמע לרכב, השיקה לא מזמן את ה-iDA-X001. יחידת הקצה החדשה של אלפיין משמשת כמקלט רדיו רגיל וללא כניסת CD כך שמי שמעוניין לשמוע מוזיקה לפי טעמו, יצטרך להשתמש בממשק המיוחד אליו ניתן לחבר מכשיר iPod.

מכשיר ה-iDA-X001 מאפשר גישה אינטואיטיבית דרך מקשיו אל תוך תפריטי ה-iPod כשמסך צבעוני בגודל של 320X240 פיקסלים מחליף את המסך של המכשיר הנייד. אם הנהג אינו מעוניין בפרטי הלהקה והשיר, יראה לו המסך את השעה והתאריך. שימוש נוסף למסך הוא דיפדוף בתפריטי הטלפון הנייד דרך ממשק בלוטות' שינוצל גם כדיבורית.

מי שברשותו מכשיר iPod מהדור החמישי, יהנה מחיבור ישיר ללא צורך במתאמים וכך לקבל העברת מידע מהירה פי ארבע מכבל USB ואיכות שמע מצויינת. לבעלי מכשירים מדורות קודמים, יתאפשר החיבור עם כבל מיוחד שיימכר בתוספת תשלום של כ-30 יורו (כ-170 ש"ח). לשמרנים יותר, ניתן לחבר ל-iDA-X001 גם נגני DVD וצ'יינג'ר כמו גם נגנים נוספים דרך מחבר USB.

ה-iDA-X001 זכה בפרס החדשנות של ה-CES בארה"ב לשנת 2007. אפריל טקליין, יבואנית אלפיין לישראל, מוסרת כי המכשיר החדש צפוי להגיע לישראל לקראת סוף חודש אפריל ומחירו ינוע בין 2000 ל-2500 ש"ח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully