וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקורבט האולטימטיבית?

20.3.2007 / 10:56

סדנת השיפורים האמריקנית Callaway תציג בתערוכת ניו-יורק גרסה שרירית מיוחדת לקורבט Z06 עם 616 כ"ס

משבר הדלק שפרץ בשנות השבעים, חיסל כמעט לגמרי את תעשיית מכוניות השרירים ולדעת מומחים, המשבר הבא נמצא ממש על סף דלתנו, בין אם בשל עליית מחירי הדלקים או בשל המודעות הגוברת לאיכות הסביבה. אולם עד אז, האמריקנים ממשיכים לבקש מכוניות שרירים בעלות מנועי V8 עתירי נפח.

סדנת Callaway האמריקנית מתמחה כבר שנים רבות בשיפור התוצרת האמריקנית, מודיעה כי בתערוכת ניו-יורק אשר תיפתח בחודש אפריל, היא תציג את הקורבט C16. זו למעשה מבוססת על השברולט קורבט Z06, אך עברה שינויים רבים בבית סדנת קלווי.

כדי ליצור בידול ויזואלי, מעצב החברה פול דוצ'מן החליף כל פנל חיצוני בה והפך את הקורבט הזו לקרבית הרבה יותר; במרכז מכסה המנוע ישנה בליטה כוחנית, הכנפיים תפחו והשינוי הבולט ביותר מגיע בחלקה האחורי, שכפי שניתן לראות בתמונות, כבר אינו מזוהה עם רביעיית הפנסים המוכרים של הקורבט.

גם תא הנוסעים עוצב מחדש עם ניסיון להעניק לו מראה יקר ויוקרתי יותר. מלבד ציפויי הכרום למרכז הדשבורד, דופן התא כולו בבד אלקנטרה. מושבי הספורט של הקורבט הוחלפו באחרים מתוצרת רקארו ועליהם ניתן להתקין גם רתמות חגירה מעולם המירוצים. כמו כן, בספי הדלתות, בגלגל ההגה ומול הנוסע הימני, ישנם סמחי קלווי ולסיכום, כל מכונית תזכה במספר סידורי המציין את מקומה בסדרת הייצור.

ולמנה העיקרית; המנוע. הקורבט של קלווי מצוידת בגרסתה ה"רגילה" במנוע v8 בנפח 6.0 ליטר אשר בעזרת מגדש 'על' (סופרצ'ארג'ר) היא מפיקה 560 כ"ס. אבל, למי שעדר הסוסים הזה לא מספיק, מציעה קלווי גרסה חזקה אף יותר של מנוע זה עם לא פחות מ-616 כ"ס ב-6,200 סל"ד ו-80 קג"מ ב-4,750 סל"ד.

מנועים אלו יכולים להתאים לאחת משלוש תיבות הילוכים שבהיצע: אוטומטית עם שישה יחסי העברה ואפשרות להעברת הילוכים באמצעות מנופים שמאחורי ההגה, תיבה ידנית רגילה וכן תיבה ידנית בעלת יחסי העברה קצרים יותר בהילוכים הראשון עד רביעי. והביצועים? מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 3.5 שניות ומהירות מרבית של 322 קמ"ש.

הקורבט השרירית הזו תוצג כאמור בתערוכת ניו-יורק הקרובה, אך אם היא עשתה לכם חשק ומגרד לכם בארנק, נאמר לכם כי מחירה של ה-C16 של Callaway עומד על 128,765 דולר, לפני מס (בארה"ב) ולפני שלל תוספות שתוכלו להוסיף לפי דרישה. יש מזמינים?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully