וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוזרים מבאחה איטליה

נמרוד מלר

21.3.2007 / 10:43

מירוץ באחה איטליה הגיע לסיומו עם הצלחה חלקית לשני הצוותים הישראליים; שי שמעוני פרש וצביקה כנעני רביעי בקטגוריה. היה מתיש

מרוצי מכוניות הם ספורט אכזרי ביותר. ואנחנו לא מדברים על תאונה או התרסקות, חלילה. קבוצת כדורגל מגיעה למגרש ומשחקת 90 דקות, גם כשהיא מפסידה. אבל במכונית מרוץ, ג'וק קטן, חוט חשמל רופף, סתימת דלק, יכולים לגמור מרוץ עוד לפני שהתחיל, ולהותיר נהג מתוסכל בלי דקת משחק אחת אפילו.

עבור שי שמעוני וגדעון בן שמואל, צוות ראלי-רייד מהמצליחים ביותר בישראל, מרוץ באחה איטליה שנערך בסוף השבוע האחרון היה אכזרי. "באתי עם ציפיות גבוהות. גם כשבחנתי את המכוניות של הקבוצות הגדולות לפני המרוץ, כולן מושקעות בכמויות כסף גדולות בהרבה ממה שאנחנו יכולים לחלום, לא איבדתי את הביטחון, ובהחלט התכוונתי להתברג בעשירייה הראשונה", מספר שי שמעוני. "עברנו את הבדיקות הטכניות בהצלחה, אבל בדרך לקו הזינוק של הפרולוג, האוטו התחיל לקרטע, ולא הרבה אחרי זה נדם". זו הפעם השלישית של הצוות במרוץ האיטלקי, כאשר לפני שנתיים הם זכו להניף גביע של מקום שני בקטגוריה ודורגו במקום השביעי הכללי. "אנחנו לא יודעים עדיין מה התקלה בדיוק – האוטו עדיין בדרכו ארצה. נקווה שהשביתות לא יעקבו אותו יותר מדי – צריך לתקן ולהמשיך את העונה! לאיטליה אנחנו חוזרים שנה הבאה על בטוח, בפעם הרביעית, החוב שלנו למרוץ הזה תפח עוד יותר השנה" מסכם שמעוני את המרוץ המאכזב.

התקלה המתסכלת הותירה אותם באיטליה עם שלושה ימים פנויים. אבל שמעוני ובן שמואל לא ניצלו את הזמן לסיבוב קניות. הם השאירו את האכזבה האישית בצד, והצטרפו לצוות הטכני של קבוצת כל-גדר/טק-טורו כדי לדחוף קדימה את הפאג'רו של צביקה כנעני ויובל מלמד שהתחרו בקטגוריתT2 (רכב סדרתי). כנעני הנהג ומלמד במושב הנווט זינקו לפרולוג וסיימו אותו באמצע החבורה – במקום ה-44 מתוך 79 מזנקים. לאחר מנוחה קלה בערב יום שישי הם יצאו ליומיים של קטעים מדודים, 229 קילומטרים ביום שבת ו-186 ביום ראשון.

אחוזי פרישה גבוהים

מרוצי שטח ארוכים הם מרוצי סיבולת, ולא נדיר שחצי מהמזנקים כלל לא מגיעים לקו הסיום. מוביל המרוץ והפיבוריט מרק בלסקז הספרדי בטנדר ניסאן נבארה, ריסק ציריה ונאלץ לעצור קילומטרים ספורים לפני קו הסיום. הוא הותיר את הניצחון הכללי לבוריס גדסין ואלקסה מירוננקו הרוסים שנהגו בטנדר ניסאן אקזוטי, שריד מקבוצת המפעל הרשמית של ניסאן לדקאר אשר התפרקה זה מכבר. המרוץ השנה בכלל התאפיין בריבוי תאונות ונזקים, ואחוזי פרישה גבוהים.

על הרקע הזה, כנעני ומלמד לקחו את המרוץ בצורה שקולה. היה להם מראש פחות מה להוכיח משי שמעוני, והם התקדמו יפה במהלך היומיים וסיימו ללא תקלה, במקום ה27 הכללי, ובמקום רביעי בקטגוריה שלהם – רכב סדרתי עם מנוע דיזל. הישג מכובד מאד, ופיצוי מסוים על האכזבה שנחל הצוות הבכיר.

קבוצת כל-גדר/טק טורו בניהולו של דודי לזר מתכננת להמשיך את עונת המרוצים הן בליגת הראלי-רייד הישראלית והן במרוצים נוספים בארופה. התחרות הבאה בליגת הבאחה הארופאית יתקיים ביולי בספרד. מטרת העל של הקבוצה היא ראלי ליסבון-דקאר שיערך בינואר הקרוב, מרוץ השטח הארוך, הקשה, והחשוב ביותר בעולם.

הכותב הוא נמרוד מלר, עורך אתר השטח www.jeepolog.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully