וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחיים עם מים

ירון אדרי

21.3.2007 / 17:03

טכנולוגיות ההנעה האלטרנטיביות, תופסות חלק חשוב בעתיד יצרני הרכב וגם מורגן הבריטית רוצה הנעת מימן ב-2008

העבר המפואר של תעשיית הרכב הבריטית, כלל שמות גדולים שרובם פס מהעולם. חברה אחת ששרדה את התפרקות האימפריה היא מורגן, שממשיכה לייצר גם בימים אילו יצירות מוטוריות מעניינות. קו העיצוב שמובילה החברה כולל מכוניות שנראות יותר כמו מתיחות פנים אגרסיביות, אך יפות, למכוניות מהעשורים הראשונים של המאה ה-20.

במורגן מציגים כעת את האיורים של הלייפקאר (LifeCar - מכונית החיים) העתידנית, מלווה בהצהרה כי מכונית התצוגה המוכנה תיחשף בתערוכת ז'נבה של 2008. הקונספט לפיו בנויה המכונית גורס כי מכונית נהיגה יכולה להיות נקייה כשבתא המנוע ישכון מנוע היברידי בטכנולוגית תא-דלק.

טכנולוגית תא-דלק עושה שימוש בתערובת של חמצן ומימן, שתהליך הרכבתם הכימי יוצר אנרגיה ממנה מופק חשמל. פירוקו הכימי של המימן גורם לכך שתוצרי הלוואי שייפלטו ממפלטי המורגן יהיו אדי מים בלבד. מיכל המימן של הלייפקאר יספיק לכ-350 ק"מ של נהיגה מהנה, תודות לשלדה ומרכב קלי משקל.

פיתוח הלייפקאר ארך כשנתיים וחצי בהן הושקעו כ-2 מיליון פאונד (כ-16 מיליון ש"ח) כשפרט למורגן, שותפים לפרוייקט עוד חמישה ארגונים נוספים ובראשם אוניברסיטת אוקספורד. כעת נותר לחכות לאב הטיפוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully