וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן ראשון: ביואל ליינטנינג

אורן קוזלובסקי

22.3.2007 / 10:53

אופנועי ביואל עשו עליה ארצה והיינו הראשונים לטעום מהיצירה הכמעט ספורטיבית – ה'לייטניניג' XB12Ss

הרבה רעש וציפייה ליוו את עלית אופנועי ביואל לישראל; אלו אופנועים יקרים, יוקרתיים ואמריקניים שלא נראים כמו האופנוע של החבר של השכנה מהקומה השלישית. מעבר לטכנולוגיה המסקרנת והסקסית שארוזה בחבילה הדוקה ומעוצבת, קיננה השאלה איך יעבוד מנוע של אופנוע קאסטום באופנוע דינאמי וקרבי שאמור לתקוף פניות, כאילו אין מחר.

את הניסיון הראשון שלי על החוליגאן האמריקאי התחלתי עם הליינטנינג XB12Ss, הגרסה הארוכה יותר של האופנוע הערום, עם מנוע הV-twin 1,203 סמ"ק שלקוח מההארלי ספורטסטר 1200, אופנוע שלמרות שהוא הארוך במשפחתו, הוא עדיין קצר יותר מרוב אופנועי הספורט 600 סמ"ק ומעלה הנמכרים בישראל. למעשה, האופנוע כל כך קצר עד שבמהלך היום גם בעלי אופנועים עם מנועי 250 סמ"ק שעמדו לידי ברמזור לא הבינו איך באריזה קטנה משלהם, שוכן מנוע כל כך גדול.

הפתעות זורמות

הביואל לא רק נראה אחר, לאורך כל היום ההפתעות זורמות, כדי להניע את האופנוע, למשל, צריך להכניס את המפתח לצידה השמאלית של מסיכת החזית בעלת שני הפנסים. לאחר בדיקת המערכות האופנוע ע" מחשב ניהול המנוע, אני מניע ומקבל צליל מרוסן של אופנוע קאסטום עם רעידות של מחרשה חקלאית. סיבוב ידית הגז מרגיעה את האופנוע והרעידות מתחלפות ברטט קליל ונעים של המון כוח שמחכה להשתחרר.

שחרור של המצמד ואני על המושב הנוח צובר תאוצה על כביש תל אביבי בדרך ליום שמש עם אופנוע מלא הבטחות, רמזור אדום והבטחה ראשונה מקוימת, הדיסק ההיקפי הענק שיושב על חישוק הגלגל עוצר את 180 הקילו בתוספת נוזלים ורוכב בקלילות ובתחושת ביטחון, ביטחון שליווה אותי במשך כל היום והפתיע במספר מקרים לטובה, מערכת הבלימה(פטנט אמריקאי רשום שנראה טוב ועובד מצוין) פשוט מדהימה.

זמינות כוח

הפתעה נוספת אליה קל להתרגל היא זמינות הכוח מצד אחד והטווח הצר בו עובד המנוע מהצד השני, אומנם יש כאן רק 103 כ"ס אבל הסוסים כאן אכלו המבורגרים אמריקאים וטופלו באהבה באורוות של חברת ביואל. כבר מ-1,000 סל"ד מרגישים את המנוע שרק מחכה שישחררו אותו ויתנו לו מרווח נשימה, אלא שלא כמו באופנועים יפנים המתוכננים לעבודה בסל"ד גבוהה שיכול לנוע ביעילות בין 7,000 ל-16,000 סל"ד, כאן ניתן לשחק עם המנוע בין 3,000 ל-7000 סל"ד כאשר את הכוח האמיתי מרגישים בין 4,500 ל-6,500 סיבובי מנוע ומעט מאוחר יותר מתחיל המנוע להיחנק ולבקש שנעלה הילוך או שנוריד לו מהעומס. הנחמד במנוע הזה הוא שלמרות העבודה בסל"ד נמוך כל כך והצורך לטפס בשלושת ההילוכים הראשונים במהירות, הוא שברגע שמתרגלים מגלים שהאופנוע זריז בטירוף וגם ממש לא איטי.

למרות המנוע הגדול, התנועה בעיר ובפקקים עם הביואל קלה וידידותית, ההיגוי אינטואיטיבי, ובאופן כללי קל מאוד להחזיק אותו ולתמרן בין המכוניות. כשהמהירות עולה, הופך ההיגוי לקיצוני יותר ובפניות חדות במהירות גבוהה מרגישים את הבריחה הקלה של הצמיג האחורי כשהכוח עובר אליו ומזכיר שזה לא אופנוע ספורט, אולי אם הייתי משכך את הבולם האחורי הייתי יכול לקבל אחיזה טובה יותר בפניות הדוקות.

האישה נשארת בבית

את שלב ההרכבה שבדרך כלל מלווה כל מבחן דרכים שלי, החלטתי לחסוך מאשתי הפעם, זה אופנוע מהנה מידי בשביל לרכוב עליו בשניים. זה לא אופנוע שיכול לקחת שני אנשים על בסיס יומי 60 ק"מ בנוחות. המושב מאחורה הכיל בקושי את שילו שהצטרף על תקן של צלם ואיים להעיף אותו בסלטה כפולה לאחור עם שני ברגים וחיוך בכל פעם שסחטתי עוד כוח מהמנוע. זה אופנוע לרוכב נטו. המושב שלו נוח ומאפשר תנועה לפנים ולאחור בזמן הרכיבה והריפוד הנדיב מפנק את הישבן השלי ברמה גבוהה, אז מה אם אין מקום מפנק במידה זהה לעוד אדם? באופנוע כזה זה נסלח.

הביואל ליינטנינג XB12Ss הוא אופנוע שאפשר לאהוב או לשנוא, אין באמצע. הוא מזנק נהדר ובולם בצורה הטובה ביותר שאפשר לבקש מאופנוע. כאופנוע פאן עם שימושיות גבוהה בתנועה עירונית ויכולת להשתוללות בכבישים מהירים הוא מספק את הסחורה באריזה שגם נראית טוב. כל זמן שלא מנסים לרכוב איתו בצורה ספורטיבית בצמוד לאופנועי סופר ספורט וזוכרים שזהו סטריט-פייטר מודרני על בסיס של מנוע אמריקני וותיק ששופר וטופל כך שיוכל לרגש את הרוכב, אפשר ליהנות מכל רגע בחברתו.

מעניין יהיה לרכוב עליו לצד המונסטר 1000 של דוקאטי, הקוואסאקי Z1000 והפייזר 1000 של ימאהה כדי לראות איך 4 גישות שונות לקהל בוגר וחובב כוח מטפלות ברוכב.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

כמה כסף?

ב-120,000 שח מקבלים כאן, המון טכנולוגיה, פטנטים מבריקים ואופנוע ידידותי וקל לרכיבה, מראה ייחודי ואמירה חברתית שצועקת למרחוק "אני שונה ואין עוד רבים כמוני". תשומת הלב לאופנוע ולרוכב מובטחת, כמו גם השאלות המוזרות מרוכבי אופנועים אחרים. מי שלא רכב על V-twin גדול עם מומנט בשרני ותגובה רציפה בכל סל"ד לא יבין את התחושה. אם יש לכם את הכסף ואתם לא צריכים להרכיב בן/בת זוג, אם אתם מחפשים אופנוע מיוחד ואם אתם לא מחפשים לגרזן את בית ג'וברין בשבת לכו על זה. אם אתם לא מחובבי הז'אנר, תמצאו שכן שעונה על התיאור וקנה לעצמו אופנוע כזה, תעמדו לידו כל בוקר ותיהנו מהצליל המיוחד ומהסטייל המעוצב.

הכותב, אורן קוזלובסקי הוא עורך אתר האופנועים ריידרס www.riders.co.il

  • עוד באותו נושא:
  • ביואל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully