וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפטרה מרקט

ירון אדרי

24.3.2007 / 10:30

שמירה על הסביבה היא האופנה החדשה. סדנה בשם אפטרה מנסה את כוחה בתחום עם מכונית חסכונית, אך משונה למראה

הקרב על איכות הסביבה מביא לנו חדשות רבות מידיי יום ביומו. מכונית היברידית חדשה כבר לא מסעירה את שוחרי האוויר הנקי ובמיוחד בשבילם יוצרה האפטרה שאתם רואים כאן.

המכונית שניראת כאילו יצאה מהסט של סרט בדיוני חדש, בנויה משילוב מיוחד של סיבי זכוכית וסיבי פחמן קלי משקל שבעיצובם נלקח בחשבון הצורך בהפחתת ההתנגדות האירודינמית. מידותיה של האפטרה עומדות על 439.5 ס"מ באורך והגובה קצת יותר ממטר וחצי. מרווח הסרנים הקדמיים רחב במעט משני מטרים.

על הנעתה של האפטרה מופקד מנוע חשמלי תלת פאזי בהספק של 60 כוחות סוס הניתן להטענה משקע החשמל בבית. המתח הנאגר בסוללות אמור להספיק לאפטרה כדי לנוע זמן רב במצבה החשמלי למרחק של 240 ק"מ בין טעינות ומי שרוצה לצאת לטיול ארוך מחוץ לעיר לא צריך לחשוש מפריקת המצברים כיוון שלצורך הזה נוסף מנוע קטן יותר בהספק של 12 כוחות סוס לטעינת הסוללות.

החברה מצהירה כי בשיוט של 88 קמ"ש לטווח ארוך עם עזרתו של מנוע העזר הבנזיני לטעינת המצברים, תציג האפטרה צריכת דלק של 97.7 ק"מ לכל ליטר בנזין! זהו למעשה מנוע היברידי (משלב מנוע בערה פנימית וגנרטור חשמלי) שאינו זקוק לתיבת הילוכים כדי לווסט את המהירות. ואל תחשבו שהאפטרה איטית בשל היותה חסכונית. נתוני הביצועים עומדים על 10 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש וזה כלל לא רע.

באפטרה מוטורס גאים לספר לנו כי הגרסה הסדרתית תהיה מוכנה תוך חודשים ספורים והיא תוצע למכירה כבר במהלך שנת 2008. המחיר טרם נקבע, אך אל תפתחו ציפיות. הסיכוי שנראה אותה בארץ נמוך יותר מים המלח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully