וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

V8 חדש ל-M3 של ב.מ.וו

ירון אדרי

22.3.2007 / 18:55

ב.מ.וו חושפים את הלב של ה-M3 החדשה; לראשונה, מנוע V8 עתיר טכנולוגיה ושרירי במיוחד. הכל לטובת הביצועים

לאחר 15 שנים בהן שרתו נאמנה מנועי ה-6 בוכנות את ה-M3 לדורותיה, חושפת ב.מ.וו את מנוע ה-8 בוכנות הראשון שלה שישודך ל-M3 החדשה, שהקונספט שלה הוצג בתחילת מרץ בז'נבה. מדובר על מנוע V8 חדש בנפח 4.3 ליטר, הנעזר במיטב הטכנולוגיה והאלקטרוניקה הקיימים כיום בתחום הנדסת המנועים.

בלוק המנוע מיוצר במפעל יציקת המתכות של ב.מ.וו הסמוך למינכן, בו מיוצרים בין השאר גם מנועי הפורמולה1 המייצגים את הקבוצה במסלול המירוצים (בשיתוף סאובר האוסטרית). בשנת 2006 שונו תקנוני המירוץ וכל הקבוצות נאלצו לנטוש את מנועי ה-V10 לטובת ה-V8, מה שהביא לפיתוחים חדשים שעתידים היו לעשות דרכם גם אל המכוניות הסדרתיות כפי שאנו רואים כעת. למרות 2 הבוכנות והמכלולים שנוספו למנוע החדש, משקלו קל ב-15 ק"ג מקודמו והוא הקל ביותר מסוגו בעולם (202 ק"ג).

נתוני המנוע מגלים לנו 420 סוסים (343 ב-M3 הקודמת) המוכנים לצאת לקרב כשרגליהם חורכות את האספלט עם 40.8 קג"מ ב-3,700 סל"ד. הטיפוס במעלה הסל"ד יגיע עד ל-8,300 סיבובים ושם גאים לספר בב.מ.וו, נעות הבוכנות במהירות של 20 מטר לשנייה. נשימת המנוע נעשית דרך סעפת יניקה מיוחדת העשויה מתרכובות קלות (30% פיברגלס), כשלכל בוכנה פרפר מצערת אלקטרוני משלו לשיפור התגובה. גם סעפת הפליטה תוכננה ליעילות מקסימלית תוך הפחתת משקלה למינימום האפשרי ובכדי לעמוד בתקני זיהום האוויר יורו4 ו-LEV2 האמריקאי.

הדרך להשגת נתונים אלה עוברת במחשב ניהול המנוע. זה מקבל מעל ל-50 סיגנלים שונים, לפיהם הוא משנה פרמטרים שונים כמו פתיחת המצערות, פתיחת שסתומי היניקה והפליטה בעזרת הקאמשפט המשתנה ושינויים בתערובת הדלק. בנוסף, לכל בוכנה מורכב פלאג מיוחד הכולל בתוכו חיישן נקישות ולפיו משנה המחשב בנפרד את ההצתה לכל צילינדר למניעת דטונציות (צילצולים).

לאורך השנים זכו מנועי ה-6 בוכנות הקודמים לא אחת בתואר 'מנוע השנה' ובפני המנוע החדש עומד אתגר גדול, אך כפי שמראים הנתונים מעל, לא נראה כי הוא יתקשה לעמוד בו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully