וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינדי יעני

ירון אדרי

23.3.2007 / 10:25

ליגת מירוצי האינדי מתחילה אוטוטו. רגע לפני האור הירוק והמצות, אנחנו עושים לכם קצת סדר

הספורט המוטורי הבכיר בארה"ב מתחלק לשלוש סדרות עיקריות: נאסקאר (הפופולרית ביותר), אינדיקאר (פופולרית, אבל פחות) וצ'אמפקאר (הכבשה השחורה). על הנאסקאר כתבנו בחודש שעבר ועל הצ'אמפקאר (המוכר גם כ'קארט') נכתוב כשהסדרה תחל בחודש אפריל. בסוף השבוע הקרוב, תחל במיאמי עונת האינדיקאר ועל כך בכתבה שלפניכם.

מירוצי האינדי (או באנגלית IRL) הם למעשה החלופה האמריקנית למירוצי הפורמולה1 על כל המשתמע מכך וזה כולל מנועים גדולים, המון מסלולים אובליים ואינסוף הקפות TO-GO. ההבדלים בין האינדי לפורמולה1 אמנם גדולים, אך כמו הפורמולה, גם כאן מדובר על הליגה הבכירה בארה"ב למכוניות OPEN WHEELS (אופן ווילס – גלגלים חשופים. מוכר גם כסינגל סיטר – מושב בודד).

מי נתן לך רישיון ילדה?

נתחיל בנקודת האור. למעשה שתי נקודות. תפקידה של האישה בעולם המהירות הגברי מסתכם בידיים אוחזות מטריות וביגוד שמכסה קלות. בליגת האינדי ניתן למצוא גם בחורות מזן אחר, כאלה שיתנו תשובה הולמת לכותרת מעל.

שמה של דניקה פטריק שגור בפיו של כל עולל בארה"ב ולא בגלל יופיה (טוב, גם). פטריק הצטרפה לליגת האינדי ב- 2005 והציגה כישרון רב. לזכותה עומדים הישגים טובים מאוד כמו הפול פוזישן אותו השיגה ארבעה חודשים בלבד ממירוצה הראשון. נקודת השיא בקריירה שלה נרשמה חודשיים לפני כן כשהובילה את השלבים האחרונים של מירוץ האינדי 500 המפורסם, אותו סיימה לבסוף במקום הרביעי. השנה עברה דניקה לקבוצת 'אנדרטי גרין' וכעת היא מצפה לשפר את הישגיה וגם לרשום סופסוף את הניצחון הראשון בקריירה. מי יודע, אולי זה יגיע כבר במירוץ הקרוב כמתנה ליום הולדתה ה-25, שיחול ביום ראשון.

נהגת נוספת היא שרה פישר אשר ניסתה בעבר את מזלה בסדרה זאת, אך ללא הצלחה. פישר, בת ה-26, בילתה את השנתיים האחרונות בשדות זרים, אך געגועיה לא עמדו לה והיא חוזרת לאינדי. למרות חוסר המזל שפקד אותה בשנים הקודמות, לזכותה של פישר עומדים מספר שיאים כשהיתה האישה הראשונה לרשום פול-פוזישן (קנטאקי 2002) והראשונה לסיים על הפודיום (מקום שלישי בקנטאקי 2000). הישגה הגדול נרשם במיאמי 2001 כשסיימה במקום השני. כמו פטריק, גם פישר תנסה להותיר את חותמה הנשי בעולם גברי זה.

ויש גם גברים

עונת 2006 הסתיימה במירוץ מורט עצבים, כשעד לדגל השחמט נדד תואר האליפות בין ארבעה נהגים שונים. בסופו של יום, שישבו מארגני המירוץ לחשב את הנקודות הם גילו כי לשני מובילי הטבלה, סאם הורניש ג'וניור ודן וולדון (אלוף עונת 2005), ניקוד זהה. לבסוף, בגלל מספר נצחונות עדיף (כולל ניצחון במירוץ האינדי 500), גרם הורניש לוולדון להעביר את הכתר.

בראיון שנתן וולדון לאתר האינדי הרשמי הוא מספר, כי הפסד האליפות רק חיזק אותו לקראת 2007. במהלך האימונים למירוץ, קבע וולדון את זמן ההקפה הטוב ביותר במסלול במיאמי עם מהירות ממוצעת של 214.35 מייל לשעה (345 קמ"ש!). מספר ימים לפני כן, ריסק וולדון את מכוניתו וגרם לנזק של 300,000 דולר, אך תוצאות האימונים חיפרו על כך במעט. בחודשים האחורנים ערך וולדון נסיעות מבחן מוצלחות במכונית נאסקאר והוא לא שולל מעבר כבר בעונה הקרובה באם הוא לא יזכה באליפות.

הורניש מבחינתו ממעיט בדיבורים, אך גם הוא מקווה לחזור על הישגיו מהשנה החולפת שכוללים כאמור את תואר האליפות והניצחון באינדי 500. בן קבוצתו, הליו קסטרונבס, שסיים את 2006 במקום השלישי בהפרש של 2 נקודות, מקווה גם הוא לעונה מוצלחת יותר, אך הוא מאמין כי לא יהיה קל הדבר כיוון שהדומיננטיות לה זכתה קבוצה לא תחזור.

המשפחה

השם אנדרטי בארה"ב הוא בערך כמו בנאי בארץ. זה התחיל עם הסבא מריו, אי שם בשנות ה-70 של המאה שעברה והמשיך עם אחים ואחיינים, אך בעיקר עם הבן מייקל. כיום משמש מייקל כבעליה של קבוצת 'אנדרטי גרין' כשאחד מארבעת נהגיו הוא בנו מרקו בן ה-19.

מרקו אנדרטי החל את השתתפותו באינדי בעונת 2006, אותה סיים עם תואר 'רוקי השנה' (תואר המוענק לנהגים המצליחים בעונתם הראשונה). מרקו גם רשם שיא בסדרה, כשהיה לנהג הצעיר ביותר שמנצח מירוץ.

במהלך השנה האחורנה הופצו שמועות רבות על כך שמרקו עתיד לעבור בקרוב לפורמולה1. השמועות גובו במספר מבחנים שערך עם המכונית של קבוצת הונדה, מבחנים שגררו פרשנים רבים לקבוע את עתידו. מרקו מבחינתו רואה אל מול עיניו מטרה אחת בלבד ולשם כך נחזור למאי 2006.

ההקפה ה-249 מבין 250. מרקו אנדרטי מוביל את מירוץ האינדי 500. הפנייה האחורנה אל תוך הישורת וסאם הורניש ג'וניור עוקף וגונב לו את ניצחון האינדי שאביו לא הצליח להשיג במשך 15 שנים. השנה מרקו לא מתכוון לוותר והוא אף הצהיר על כך ואמר, "האינדי 500 עומד השנה בראש סדרי העדיפויות שלי השנה, יותר מתואר האליפות".

קרב מעניין על המקום הראשון באינדי 500 אשתקד היה לקראת סוף המירוץ כשמרקו מצליח לעקוף לא אחר מאשר את אבא. לאחר שנתיים בהן פרש מנהיגה, החליט מייקל אנדרטי לנסות בפעם ה-15 לנצח את המירוץ, אך שוב ללא הצלחה. המקום השלישי אותו השיג לבסוף, דירבן אותו להודיע כי השנה גם הוא ינסה לעשות זאת. אנחנו נחכה עד סוף חודש מאי לראות אם ידו של האב תהיה על העליונה או שמא יהיה זה המלפפון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

מה נשתנה?

לקראת עונת 2007 נערכו מספר שינויים שישנו מעט את כללי המשחק ובראשם המנוע. זה יקבל 500 סמ"ק נוספים ויעמוד על 3.5 ליטרים והוא יונע בעזרת 100% אתנול נקי. העידוד לשימוש בדלקים ידיותיים לסביבה קיבל את בירכתו של הנשיא בוש והשנה תהיה אפילו קבוצה שתיקרא בשם אתנול.

השימוש באתנול מאפשר טווח נסיעה ארוך יותר בין תידלוקים וכל הקבוצות הקטינו בכ-30% את נפח מיכל הדלק על מנת להתאימו לאסטרטגיית החלפות הצמיגים וכמובן הפחת המשקל. בדומה לנאסקאר, גם במירוצי האינדי ישנה חשיבות גדולה לאסטרטגיית העצירות וכרגע ישנם הרבה סימני שאלה בעניין.

עונת 2007 תחל כאמור במסלול האובאלי במיאמי ולאחריה יהיו 16 מירוצים נוספים שפרט לחמישה מהם, כולם יהיו אובליים. מירוץ אחד בלבד יערך מחוץ לגבולות ארה"ב והוא יתקיים ב-21 לאפריל ביפן. מירוץ נוסף מתוכנן לקראת סוף העונה ברחובותיה של העיר בילוקסי במיסיסיפי, אך הוא לא יכלל כחלק מסבב האליפות.

מירוצי האינדי ישודרו בערוץ ESPN ורצוי לבדוק את שעות השידור מבעוד מועד. מירוץ מיאמי ישודר בלילה שבין שבת לראשון החל מהשעה 03:30 ובשידור חוזר באחת בצהריים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully