וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורשה מקבלת רגליים קרות

הדר תדמור

25.3.2007 / 9:03

לאחר שהחליטה כי תגדיל אחזקותיה בפולקסווגן ל-31%, מחויבת פורשה להגיש הצעה עבור כל החברה, אך חוששת

פורשה, יצרנית המכוניות הרווחית ביותר בעולם ובעלת המניות הגדולה ביותר של פולקסווגן, מתכננת להעלות את נתחה במניות פולקסווגן ל-31%. החברה ניצלה את עליית המנייה של פולקסווגן ביום שישי ב-6.2%, והודיעה כי היא מתכננת להגיש נמוכה ליצרנית המכוניות הגרמנית, אשר מרבית בעלי המניות יסרבו לה, קרוב לוודאי.

פורשה, אשר ברשותה כיום 27.3% ממניות פולקסווגן וכן האפשרות לרכוש עוד כ-3.7%, הודיעה כי היא מתכוונת לממש בקרוב את האפשרות הזו. אך לפי החוק הגרמני, תהיה חייבת פורשה להגיש הצעת רכש עבור כל החברה, שכן החוק מחייב כל חברה במדינה אשר מחזיקה בנתח הגדול מ-30% ממניות חברה אחרת להגיש עבורה הצעת רכש.

"פורשה מעוניינת בקשר קרוב יותר עם פולקסווגן ובהגדלת הנתח שלה בחברה, אך עם זאת אינה מעוניינת לפגוע בזהותה על פורשה עצמה", מסרה החברה בהצהרה שפירסמה לעיתונות.

על ידי הצעה של מחיר מניה הנמוך ב-17% ממחיר הסגירה של מניית פולקסווגן ביום שישי האחרון מקווה פורשה שבעלי המניות יסרבו, ובכך תוכל פורשה להחזיק בלמעלה מ-30% מפולקסווגן מבלי שתאלץ להגיש שוב הצעת רכש לכל פולקסווגן. פורשה מתכננת להציע 100.92 יורו למניית פולקסווגן - מחיר המינימום המחויבת פורשה להציע לפי החוק הגרמני.

פורשה אמרה בהצהרתה כי החלטתה לחצות את קו ה-30% בבעלותה במניות פולקסווגן הגיעה בעקבות המלצה משופט בבית המשפט של האיחוד האירופי לעשות כן, כדי להכריח את גרמניה לבטל או לשנות את החוק, אשר נקרא חוק פולקסווגן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully