וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעש תאונה

ירון אדרי

26.3.2007 / 9:18

כריות האוויר הפכו מזמן לחלק בלתי נפרד מבטיחות הרכב. עם הפיתוח של סימנס, הגנתן עולה כיתה

כריות האוויר הן אחת ממערכות הבטיחות הפסיביות החשובות ברכב. בעת תאונה, חיישני מגע המזהים פגיעה מעבירים פקודה לפתיחתן. ברוב כלי הרכב נדרכות כריות האוויר רק מעל למהירות מסויימת (כ-20 קמ"ש), בכדי למנוע מצב של פתיחתן בכל תאונת חנייה. חברת סימנס הציגה פיתוח חדש המכונה CISS (Crash Impact Sound Sensor), המאפשר הפעלת כריות האוויר על ידי חיישני קול.

בעת פגיעה, חיישני המגע "ממתינים" שיופעל עליהם כוח ישיר בכדי להעביר את פקודת הפתיחה לכריות. חיישני הקול אינם צריכים להמתין כיוון שגלי הקול (תדר) הנוצרים בעת הפגיעה, מפעילים אותם קודם. על פי סימנס, הפעלת כריות האוויר עם החיישנים החדשים, תיעשה עד 15 אלפיות השנייה מוקדם יותר ובכך תכפיל המערכת את זמן הכנת הנהג והרכב לתאונה (פתיחת כריות האוויר אורכת כ-20 אליפות השנייה).

פונקציה נוספת של המערכת החדשה, מאפשרת לשנות את מהירות פתיחת כרית האוויר בהתאם לעוצמת המכה. עוצמת התדר הקולי משתנה בהתאם לסוג המכה וכך יודעת המערכת כיצד לפעול. נתון נוסף אותו לוקחת המערכת בחשבון הוא הכיוון ממנו מגיע התדר (מקום הפגיעה) וכך מועברת הפקודה רק אל הכריות הרלוונטיות. פונקציות אלה ימנעו פתיחה מיותרת של כריות אשר יכולות במקרים מסויימים דווקא להחמיר את הפציעה של הנוסעים ברכב. בנוסף, בעת פגיעות במהירויות נמוכות, לא יפתחו הכריות לחינם וכך יופחתו הוצאות התיקונים.

מעניין לראות כי בזמן שמרבית המשאבים מושקעים בפיתוח מערכות אקטיביות (בקרות יציבות, התהפכות וכדומה), המערכות הפסיביות עדיין לא אמרו את מילתן האחרונה. חשוב ליזכור כי תפקידן של המערכות הפסיביות לעזור היכן שהאקטיביות הרימו ידיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully