וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל-בו על שני גלגלים

אורן קוזלובסקי

26.3.2007 / 18:08

מה קורה כשאופנוע שפוי מגיע לישראל, ארץ הרוכבים הלא שפויים? יצאנו לבחון את הורסיס החדש של קוואסקי

נתחיל מהסוף, את הדרך הביתה מקצרין למודיעין עשינו בלי שום עצירה בדרך, גם ענבר וגם אני ירדנו מהמושב ללא שום כאבים או שרירים תפוסים. המושב, הרגליות, התנוחה והנדסת האנוש שברו שיאים, מה שהכניע אותנו הייתה השעה המאוחרת ולא הדרך או האופנוע. במבחן ענבר, קיבל מושב המורכבת 10 וגם זה רק כי שם נגמרת סקלת הציונים.

אפשר להתחיל

עכשיו שהורדתי את נושא קלות הרכיבה וההרכבה מהראש, אני יכול להתחיל. הורסיס של קוואסאקי, אופנוע רב תכליתי שנכנס בדיוק בין הKLE 500 הוותיק וה-TDM של ימאהה ואמור לתת למטרו, יבואנית קוואסאקי וימאהה, את הכלי הבינוני לרוכבים שצורכים קילומטרים רבים עם דרישה לפרקטיות ושפיות יום יומית. האופנוע גבוה מספיק כדי לטפס על מדרכות ולרדת לשבילים קלים, חזק מספק כדי לטחון קילומטרים ומעוצב במידה שארגז מאחור לא יכאיב בעין ולא יהרוס את הקו שבחר המעצב, אופנוע שגם אם יהפוך לכלי עבודה, עדין אפשר יהיה לחיות איתו.

הורסיס ממשיך את הקו העיצובי והפרקטי שהחל ה-ER6 כאופנוע הכביש הבסיסי של קוואסאקי רק עם מבנה גבוה ויכולת שבילים. שני האופנועים חולקים מנוע, פרטי עיצוב ותכנון ואפילו שילדה, גם כאן ניתן למצוא את הבולם זעזועים האחורי המעוצב שנראה רק מצדו הימני של האופנוע ומחבר בצורה חריגה את הזרוע לשאר האופנוע ואת האגזוז שכמיטב האופנה האחרונה, מוקם מתחת למנוע ובין שני הגלגלים.

לורסיס זרוע אחורית שונה ומזלג קידמי ארוך יותר מה-ER6 והוא מתוכנן לרכיבה גבוהה יותר ופחות ספורטיבית. המושב הגבוה והרגליות שממוקמות מתחת לרוכב והכידון הגבוה מרכיבים ביחד סביבת ישיבה לא מאומצת ורק מיגון הרוח מאכזב במקצת בתוך כל האידיליה הנינוחה הזאת.

סוחטים את המצערת

המנוע של הורסיס הוא מנוע שני צילינדרים בטור בנפח של 649 סמ"ק המספק לרוכב 64 כ"ס. המנוע מקורר מים ועובד בשקט יחסי, זה לא מנוע שצריך למשוך לסל"ד גבוה במיוחד. שיוט במהירות של 120 קמ"ש למשל, יתקבל ב-6,000 סל"ד בהילוך שישי, כאשר הקו האדום נמצא אי שם באזור ה-10,500 סל"ד וגם בהילוך נמוך יותר ובמהירות גבוהה יותר אין תחושה של מאמץ או צווחות שדורשות מהרוכב רחמים.

רכות המנוע מורגשת במיוחד בהרכבה, סחיטה החלטית או עזיבה פתאומית של המצערת, לא מאיימות על היושב מאחור ולא מצמידות או הודפות אותו אל ומהרוכב. זהו מנוע ידידותי ובכל זאת חזק מספיק לכל מצב אליו יידרש הרוכב בחיי היום יום.

לחובבי המחלפים, כניסה ויציאה מכביש מהיר הן ה'גליק' הגדול בורסיס! תוכלו לרדת ולרדת ולרדת קרוב לאספלט בכל פניה מחלפית טובה ועדין תהיו רחוקים מהרגליות. התחושה בטוחה והמתלה האחורי לא מאותת לרגע על קושי או רצון לעזוב את הכביש. מעבר לתחושה הבטוחה האופנוע הגבוה גם נראה טוב בצלילות לתוך פניה, במיוחד בפניות שמאלה, אז כל שאר הנהגים רואים את המתלה החריג מכווץ וקרבי.

סדנה לזוגיות

לסיכום, הורסיס הוא אופנוע כל בו נהדר עם יכולת עבודה טובה שמתאים לטיולים ארוכים בשניים, אופנוע שיכול רק לתרום לכם לזוגיות. אם יעוץ זוגי עולה כ-250 שקל לטיפול שבועי, קחו את ה-13,000 שקל האלה ותשקיעו אותם בשדרוג אופנוע ה-500 שלכם. בטוח שתקבלו תוצאות טובות יותר. האופנוע מתחרה בסוזוקי וי-סטרום 650, זול ממנו ומגיע עם מנוע חלש יותר ועם מיגון רוח נחות במקצת, במחיר של כ-65,000 שח על הכביש (לאחר אגרות והוצאות) זוהי חבילה נוחה ומשתלמת למדי.

הכותב, אורן קוזלובסקי הוא עורך אתר האופנועים ריידרס www.riders.co.il

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully