וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

GM רוצה את קרייזלר

רויטרס

27.3.2007 / 9:56

ג'נרל מוטורס הציעה לדיימלר קרייזלר לרכוש את החטיבה האמריקנית תמורת 10% ממניות GM. הסיכוי, לא גבוה

ג'נרל מוטורס (סימול GM) הגישה הצעת רכש לחטיבת קרייזלר של יצרנית המכוניות הגרמנית-אמריקאית דיימלר קרייזלר (סימול DCXGn.DE), לפי דיווח בעיתון "דטרויט ניוז". לפי העיתון, GM הציעה 10% ממניותיה בינואר - עוד לפני שדיימלר פתחה במגעים עם מספר רוכשות פוטנציאליות אחרות - ללא חלק מזומן. ההצעה של GM עדיין תקפה, לדברי העיתון, אך מקורות המקורבים להליך המכירה מדווחים כי היא בעלת סיכויי זכייה קטנים.

GM נמצאת במגעים עם דיימלר לרכישת קרייזלר ולשיתופי פעולה נוספים, ביניהם פיתוח דגמים חדשים, לדברי מקורות המקורבים לנושא. דובר דיימלר קרייזלר לא מסר תגובה. טוני סרבון, דובר GM, אמר רק כי ליצרנית המכוניות מגעים תכופים עם יצרניות אחרות לגבי שיתופי פעולה, שלרוב אינם נושאים פרי.

לפי "דטרויט ניוז", GM גם ביקשה מדיימלר יותר ממיליארד דולר לפרעון עלויות ביטוח הבריאות של קרייזלר, וכן ביקשה שיתוף פעולה במאבק על ויתורים של איגוד עובדי תעשיית הרכב (UAW), אחד האיגודים החזקים בארה"ב.

קרייזלר, יצרניות המכוניות ה-4 בגודלה בארה"ב, המחזיקה במותגי ג'יפ, קרייזלר ודודג', הוצעה למכירה באמצע פברואר. לפי "דטרויט ניוז", ההצעה המקורית של GM נדחתה על ידי מנכ"ל דיימלר קרייזלר, דיטר זצ'ה, בטענה כי היא נמוכה מדי, והביאה אותו להכריז על קרייזלר כמחפשת קונה.

דיימלר מעוניינת לקבל הצעות ראשוניות עד סוף החודש. לפי דיווחים, קרייזלר קיבלה הצעת רכש בסך 4.7 מיליארד דולר מיצרנית החלפים למכוניות הקנדית מאגנה ביחד עם קרן השקעה פרטית. קרנות השתלטות נוספות שהגישו הצעות רכש לקרייזלר, לפי דיווחים, כוללות את סרברוס, וקבוצה משותפת של בלקסטון וסנטרברידג'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully