וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיף עד האוזניים

אורן קוזלובסקי

28.3.2007 / 12:30

ה-MP3 של פיאג’ו נחשב ’דו-גלגלי’. את השם הוא בטח קיבל אחרי שרוכבי המבחן השכיבו אותו עד האוזניים. גם אנחנו ניסינו

אני לא רגיל להישאר לתדרוך כשאני לוקח אופנוע להתנסות. מה כבר יכול להיות שונה וחריג ברמת הדרכה רצינית? מה יכול להיות באופנוע שאני לא יכול לגלות לבד? מה רוצים ממני החברה בעופר אבניר יבואנית פיאג'ו לישראל? למה להציק לי עם אופנוע ילדים עם גלגל מיותר? ומה רע בנוסחה המוכרת של שני גלגלים שנוטים מצד לצד?

מסתבר שמידי פעם כן ממציאים את הגלגל מחדש, האיטלקים האלה יודעים לחשוב אחרת ואחר כך לעצב את זה כמו שצריך. הפעם ההדרכה הייתה מוצדקת, 15 דקות איכות עם עודד פרימרמן שהציג בסבלנות את מערכות הקטנוע התלת גלגלי והסביר על כל המערכות ההידראוליות שנועדו להקל ולספק בטיחות לרוכב שמקבל לידיו רכב חדשני ומוזר, עם פוטנציאל פאן אמיתי.

חזה משולש

הMP3 מגיע ישירות מהחברה שהמציאה את הקטנועים, פיאג'ו יצרנית הווספה האלמותית. לקטנוע שלושה גלגלים, אבל לא כמו שאנחנו רגילים לדמיין גלגל קדמי ושניים מאחור, צמד הגלגלים נמצא מלפנים. פתאום כשרואים את זה בעיניים נזכרים באל באנדי מסדרת ההומור האמריקאית, רק הוא הצליח לחשוב אחרת כשחשב על בחורה משולשת חזה; בשביל מה אני צריך שלושה ציצים מקדימה אם יש לי רק שתי ידיים? הוא שאל, את השלישי תשימו על הגב שיהיה לי עם מה לשחק בזמן הריקוד... זאת חשיבה פרקטית.

הקטנוע משולש הגלגלים נראה מגושם, קדמת הכלי רחבה באופן מעורר חשד, איך אני אשתחל בין המכוניות חשבתי לעצמי. הקטנוע במצב עומד גם לא משדר זריזות או קלילות ובישיבה ראשונה כשהקטנוע כבוי הוא גם לא מרגיש כמו משהו שאפשר לצאת איתו לכביש. הכל משתנה בשנייה שמתניעים את הרכב החדש. הנורה הצהובה במרכז לוח המחוונים מראה שהגלגלים הקדמיים נעולים ועודד מבקש ממני להשאיר רגליים על הקרקע, לחיצה על כפתור הנעילה והנורה מתחילה להבהב, הופה! הקטנוע מתחיל ליפול! מחזיק, מייצב ומפנים שהקטנוע עליו אני יושב מתנהג בדיוק כמו כל קטנוע אחר, אם לא מחזיקים אותו הוא נוטה על צידו, מעודד! יש מצב שאפשר יהיה להשכיב קלות בפניות, ככה לפחות חשבתי לפני היציאה לכביש.

חוליגניות על שלושה גלגלים

100 מטר ושלושים שניות, זה מה שהייתי צריך כדי להבין את פוטנציאל החוליגניות הטמון בשלושת הגלגלים; פניה שמאלה ברמזור השני שלי עם הכלי וצליל הקקקחחחח משפשוף רגלית האמצע של ה-MP3 ביחד עת התחושה הבטוחה של ההטיה בזמן הפניה מבהירים שבכביש פתוח אין לי ממה לפחד, ההתנהגות של הקטנוע דו גלגלית לחלוטין והמתלים מקדימה שומרים עלי כמו שצריך.

פקק ראשון עם הMP3 והכלי הרחב מגלה שאפשר להשתחל אבל לא בכל מרווח, עם ה-MP3 צריך לתכנן ולקחת בחשבון שיש גבול לכל תעלול. אפשר לעבור בין כלי רכב שלא נצמדו אחד לשני אבל נהגים חסרי אחריות שנצמדים לשכניהם בהחלט עוצרים אותי ומפריעים לי. בכבישים מהירים בזמן העומס אפשר לרכוב ולברוח מהפקק, אבל ברחובות צרים בעיר יש סיכוי להיתקע מידי פעם.

זה בכלל קטנוע?

לאחר שלב ההתרשמות מהרכיבה, עצרתי לבחון עד כמה בעצם הקטנוע הזה הוא קטנועי. הרמה של המושב חשפה בפני מקום אחסון מכובד; קודם כל הורדתי מעלי את התיק הגדול וסגרתי עליו את המושב, אחר כך ווידאתי שיש מספיק מקום בתא האחורי גם לתיק של ענבר אותה ארכיב מאוחר יותר הביתה. התא נראה גדול ומאוחר יותר הכיל גם את תיק העבודה הנוסף. מלפנים נשאר מקום לתליית שקיות על הוו הייעודי והדבר היחיד שחסר כדי להפוך את הקטנוע למכונת הובלה הוא מדרך הרגלים החצוי שלא מאפשר הובלת ארגז מהסופר.

שלב ההרכבה עבר גם הוא בשלום, כשמנגנון הנעילה מאבטח את הגלגלים ניתן לטפס בשניים גם בלי לתמוך את הקטנוע עם הרגלים. המושב נוח מאוד וכיאה לאפנת קטנועי המקסי, מספק תמיכה נאותה לעכוזה של היושבת מאחור. רכיבה בשניים דומה בכל דבר לקטנוע גדול עם מנוע 250 סמ"ק וברכיבה איטית יציב ה-MP3 באופן מפתיע. הקטנוע משייט במהירות התנועה וגם בעליות עם שני רוכבים ניתן לשמור על מהירות סבירה של 100 קמ"ש וטיפה יותר. במישור אין לקטנוע בעיה להאיץ גם ל120 קמ"ש ואת תחלואי הכביש הוא סופג ברמה סבירה גם במהירויות אלו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

אי אפשר ליפול

העניין סביב החידוש לא הפתיע אותי, אם שני הגלגלים היו מאחור, סביר להניח שהנהגים היו שמים לב אלי רק אחרי שכבר עברתי אותם, אבל זוג הגלגלים מלפנים תפס את תשומת לב הנהגים שראו אותנו בטעות במראה, תשומת הלב בפקק הבוקר החמיאה לאגו והתגובות ברמזור רק עודדו אתנו להפגין את יכולות הכלי. בין התגובות הרגילות של, כמה עולה? איך נוסע? ותגיד, מוכר? היו גם הברקות כמו, את זה אשתי תסכים להכניס הביתה... והאהובה עלי במיוחד, מזה אי אפשר ליפול!...

הMP3 מגיע עם מנוע 250 סמ"ק ועולה 48,990 שקל על הכביש. במחיר הזה יקסום הקטנוע לרוכבים שהמכשול היחיד לרכישת קטנוע היה תגובת בן/בת הזוג או סתם רתיעה מהתחום הדו גלגלי. הקטנוע עמוס שכלולי בטיחות ונוחות ונראה מכובד גם אם צריכים להגיע במורה ייצוגית, חניון בית המשפט נראה לי כמקום מפגש ראוי לכלים אלו. ככלי נוחות ונוכחות יכול ה-MP3 לשמש כתחבורה בין עירונית גם אם צריך לגמוע 20 או 30 קילומטר בכל כיוון. אפשרויות האחסון והאפשרות לנעול את מאבטחי הגלגלים בזמן עצירה רק מוסיפים לקסם הפינוק וההתנהגות הפסיכית בפניות מעצימות את הקסם הדינאמי של הקטנוע. עם התנהגות כיפית כל כך, כשיגיע כזה עם מנוע 400 ומעלה, תקראו לי, אני אשמח לקחת חלק בטרנד התלת גלגלי.

הכותב, אורן קוזלובסקי הוא עורך אתר האופנועים ריידרס www.riders.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully