וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להמשיך מבראשית

ירון אדרי

28.3.2007 / 16:13

יונדאי מציגה את המכונית הראשונה שלה בסגמנט הפרימיום. קודם מנהטן ואחר כך ברלין (וכל השאר)

בראשית ברא אלוהים את מנוע ה-V8. בזאת בערך מסתכמת ההיסטוריה של תעשיית הרכב האמריקנית שנולדה בגן העדן שבדטרויט. היסטוריה?! זאת ממש דת. קריאות תגר מגיעות מכל יצרני הרכב המכובדים וכעת תורה של יונדאי לעשות זאת.

מכונית הקונספט החדשה, הג'נסיס (באנגלית – בראשית), מכוונת היישר לבטן הרכה של האמריקאים עם מנוע ה-V8 וההנעה האחורית. נכון, נוסחה זאת אינה אמריקנית גרידא וניתן למצוא אותה במרכז הפילוסופיה של יצרניות אירופאיות כמו מרצדס וב.מ.וו וכמובן ביפניות היוקרתיות כמו הלקסוס, אך כפי שכבר ציינו, בארה"ב היא חלק מהמסורת.

יונדאי, שמתקדמת בצעדי ענק למטרה אותה הציבה לעצמה (להיות אחת מחמשת יצרניות הרכב הגדולות ביותר בעולם), תציג את הג'נסיס לראשונה בתערוכת ניו-יורק הקרובה. כיבוש השוק האמריקני חשוב מאוד לחברה והיא מוכנה לתת לו בדיוק את מה שהוא אוהב.

מידותיה הנדיבות של הג'נסיס (חמישה מטרים אורכה) יכילו מנוע V8 בנפח של 4.6 ליטרים שיפיק מעל ל-300 כוחות סוס ו-41 קג"מ. הכוח יעבור אל הגלגלים האחוריים דרך תיבה אוטומטית שישה הילוכים עם אפשרות לתפעול ידני ודיפרנציאל מוגבל החלקה של ZF. למרות משקלה שצפוי להיות גבוה, האצה הקלאסית מוערכת בפחות מ-6 שניות. נתון המהירות הסופית מעט מוזר. הגבלה אלקטרונית תעצור את הג'נסיס בכ-210 קמ"ש שהם כ-40 קמ"ש פחות מהנהוג. אמנם אין לכך משמעות גדולה אך בכל זאת, זהו נתון בעל ערך תדמיתי חשוב.

פנים הרכב יזכה את הנהג במיטב הפינוקים הנהוגים בסגמנט הפרימיום כמו בקרת שיוט אלקטרונית, בקרת יציבות, שמונה כריות אוויר, כיסאות ממוזגים, תאורת קסנון מתקדמת טכנולוגיית בלוטות' ועוד ועוד...

גרסת הייצור לג'נסיס צפויה להכות בשוק האמריקני במהלך 2008.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully