וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שינויי תעריפים בכביש 6

אבי בר-אלי

29.3.2007 / 15:21

תעריפי הנסיעה בכביש 6 מתייקרים ב-1 לאפריל. במקביל, יוזלו בשנה הקרובה הקנסות בגין פיגורי תשלום ב-30%

תעריפי הנסיעה בכביש חוצה ישראל יתייקרו החל מיום ראשון הקרוב (ה-1 באפריל) בשיעור של כ-18%. ההתייקרות נובעת מעדכון תלת שנתי של תעריפי הנסיעה בכביש - בהתאם לשינויים ביעדי הפדיון של זכיינית הכביש, הנובעים משינויי שערי הריבית. במסגרת חוזה הזיכיון של המדינה מול זכיינית כביש חוצה ישראל, חברת דרך ארץ, נקבע "מנגנון הגנת ריבית", כך שהזכיין לא ייחשף לתנודות ריבית במשק במהלך עבודות ההקמה.

בחברת כביש חוצה ישראל מציינים כי כיום נוסעים בכביש 6 (בימי חול) כ-82 אלף כלי רכב, שהם כ-15% מתחת לתחזית. לדברי מנכ"ל חברת כביש חוצה ישראל, יהודה כהן, שלוש שנים לאחר השלמת סלילת הקטע המרכזי של הכביש מעירון ועד שורק - טרם הושלמה סלילתם של כל כבישי הרוחב אשר אמורים היו להזין את הכביש בכלי רכב. "יתרה מזו", הוסיף כהן, "על-פי התכנון היינו אמורים לפתוח בימים אלה לנסיעה את קטע 18, מעירון לאליקים, דבר שהיה מעלה גם הוא את מספר הנסיעות בקטע המרכזי של הכביש והיה מביא להפחתת האגרה בעתיד. אולם לצערי, זה קרוב לשנתיים מושבתות העבודות בתוואי עקב מציאת קברים והתנגדות חריפה של החרדים להמשך העבודה".

כמו כן, החליט שר התחבורה והבטיחות בדרכים, שאול מופז, להפחית את הקנסות המוטלים על מי שאינם משלמים את האגרה במועד, בכ-23% אחוזים בממוצע. עוד נקבע, כי ב-1 באפריל 2008 יופחתו סכומים אלה בכ-7% נוספים.

עבור איחור ראשון יחויב כעת הנהג בקנס של 21 שקל (במקום 28 שקל כיום); עבור חשבונית נוספת יחוייב ב-41 שקל (במקום 56 שקל כיום); ומי שצבר 3 חשבוניות שלא שולמו במועד יחויב ב-70 שקל (במקום 111 שקל כיום).

בחברת חוצה ישראל מציינים כי הקנסות אמורים לכסות את עלויות האכיפה של הזכיין - חברת דרך ארץ, וכי אחת לתקופה, החברה בוחנת את הוצאות האכיפה של הזכיין וממליצה על עדכון הסכומים בהתאם. יש לציין עם זאת, כי החברה המליצה לשר לפני כ-3 חודשים על הפחתה מיידית של הקנסות בשיעור של כ-30%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully