וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראלי פורטוגלי

ירון אדרי

29.3.2007 / 17:41

לאחר שש שנות היעדרות חוזר ה-WRC לפורטוגל. האם ידו הסדוקה של לואב תהיה על העליונה?

סוף השבוע הקרוב צופן בחובו אתגר גדול לסבסטיאן לואב. לאחר שניצח בראלי המקסיקני לפני שלושה שבועות (הרבה בזכות המזל), מגיע לואב לפורטוגל, לאחר שזאת נעדרה מהסבב בשש השנים האחרונות. זהו ביקורו הראשון בקטעי המירוץ החדשים אליהם הוא מגיע ללא הכרה וניסיון קודמים. יריבו המושבע, מרקוס גרונהולם, כן התחרה בפורטוגל בעבר, אך השנה ייערך המירוץ באיזור חדש כך שגם לו אין יתרון יחסי.

אחת מהסיבות לנטישת המירוץ הפורטוגלי, הייתה הקהל הרב שגדש את שולי המסלול. השנים חלפו אך הבעייה נותרה וכבר באירוע הפתיחה למירוץ (ה'שייקדאון') נפגעו מספר צופים. המיצובישי של ארמינדו ארוחו לא עקבה אחר תוואי המסלול וסיימה בתוך הקהל. התוצאות: יד ורגל שבורים לשניים מהצופים ושלושה נוספים עם פציעות קלות.

זעזוע קל עובר על סובארו. דיוויד ריצ'ארדס, הבוס של פרודרייב, מתפנה לכמה דקות מתפקידו החדש כבעלים של אסטון מרטין, רק בשביל להודיע כי הוא בטוח כי סובארו לא תוכל להתמודד השנה על תואר האליפות. לא נחמד לשמוע את הבוס אומר כאלה דברים כשכל תיקוותיך תלויות במכונית החדשה שרק החלה דרכה בסבב. את פטר סולברג זה לא מטריד והוא בטוח שהשליטה לה זכה בראלי המקסיקני (שנקטעה רק בגלל סלע קטן) מרמזת לבאות.

נסיים בסאגת הצמיגים. בפרק הקודם סיפרנו לכם כי ה-FIA בחר שלא להמשיך את ההתקשרות עם ספקית הצמיגים הנוכחית, מישלן, בשנים הבאות. החלטת ה-FIA קבעה כי פירלי האיטלקית תהיה ספקית הצמיגים הבלעדית בשלוש השנים הקרובות. מנהל חטיבת הספורט של מישלן, פרדריק הנרי-ביאבורד, קבל על ההחלטה בטוענה כי "אינה קשורה לספורט". כעת העבירה מישלן את הטיפול לרשויות המשפט והצדק תוך דרישה לבטל ההחלטה. השנה איבדה מישלן את אספקת הצמיגים לפורמולה1 לטובת ברידג'סטון. האם מדובר בצעד נקמני? אנחנו בוואלה! רכב נמתין להתפתחויות.

בינתיים תוכלו להינות מביצועי הנהגים בערוץ יורוספורט שיסקר את שלושת ימי הראלי של פורטוגל.

אינדי אמריקאי

לאחר מירוץ פתיחת העונה בסוף השבוע שעבר, מגיע סבב האינדי למסלול הרחובות בסט' פטרסבורג. מנצח המירוץ, דן וולדון, ינסה לשחזר את הישגו מהמירוץ הראשון, אך מולו יעמדו יריבים מרים שינסו להוכיח כי הם יודעים לנהוג לא רק במעגלים.

בראש הטוענים לניצחון נמצא אלוף עונת 2006 סאם הורניש ג'וניור, שאת המירוץ הקודם סיים במקום השלישי. עד היום צבר הורינש 18 ניצחונות בסבב האינדי, כולם במסלולים אובליים והוא מאמין שביכולתו לנצח גם בסוג מירוץ שכזה.

נהגים נוספים שמקווים לשפר מעמדם כוללים את שתי הבנות של הסבב. את המירוץ הקודם סיימה שרה פישר במקום ה-11 ויריבתה דניקה פטריק לא מרוצה מהמקום ה-14. מרקו אנדרטי, תקוות המשפחה, פרש עקב תקלה טכנית והמירוץ הקרוב מהווה אתגר חשוב עבור. בעונה שעברה ניצח אנדרטי את המירוץ בסברינג (מסלול רגיל ולא אובאלי) והוא רוצה להוכיח כי לא היה זה במיקרה.

מירוץ סט' פטרסבורג יועבר בערוץ ESPN. עקבו אחר לוחות השידורים.

יש גם פורשה

הסבב הראשון באליפות בריטניה של ה'פורש קאררה קאפ' יתחיל בסוף השבוע הקרוב במסלול ברנדס הטץ'. המירוץ יכלול שניים מתוך 20 המירוצים הצפויים לעונה. נהגים רבים עזבו את הסבב לטובת ליגות מירוצים אחרות ומקומות רבים התפנו לטובת נהגים צעירים יותר עליהם בטח נשמע בעתיד.

רוצים לדעת עוד? כנסו לקישור המצורף. לנו נותר רק לקוות כי קברניטי המדינה ישכילו להבין את הפוטנציאל האדיר הגלום בספורט המוטורי ויחלו לפעול במלוא המרץ ליישום החוק.

  • עוד באותו נושא:
  • ראלי
  • wrc

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully