וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראלי-רייד לכיש

אסף קציר

1.4.2007 / 10:07

החוק המוטורי טרם אושר, אך מורעלי נהיגת המירוצים הגיעו אל השדות הפתוחים של חבל לכיש לאירוע השני בליגת הראלי רייד

שבילים מהירים ופתוחים הבטיחו מארגני הראלי, ואכן, פרט למכשול בוץ אחד, לא נרשמו קשיים מיוחדים שהאטו את הקצב באירוע השני בעונת 2007 של ליגת ראלי רייד. שבילי השדות הפתוחים של חבל לכיש חייבו את המתחרים כולם לנהוג במשנה זהירות, מה שלא מנע מעידו כהן ואביב ספקטור בפאג'רו T1 השחור/לבן שלהם לפתוח פער של דקות רבות על פני רז היימן והלל סגל בפאג'רו T1 הצהוב במחצית הראשונה של המירוץ. רז והלל סגרו את הפער בהמשך, וסיימו ביתרון ניכר על פני עידו, עקב מה שהוגדר על ידי עידו כ"בלמים שלא עומדים בעומס", והגיעו לקצה היכולת שלהם במהירויות הגבוהות של תחילת היום. יהיו הסיבות אשר יהיו, רז והילל ניצחו מירוץ נוסף, כרגיל. רצף הניצחונות שלהם נמשך כבר למעלה משנה, אולי תריסר מרוצים – אבל מי סופר. עידו מתכנן מקצה שיפורים מקיף ברכב, המתחיל ביחידת כוח אמריקאית מרובת צילינדרים – פרטים נוספים בקרוב. בינתיים הוא לא מרוצה מספיק מהרכב ה"איטי מדי" לטעמו.

בקטגורייה T1 2X4, ארז אברמוב ב"ארז-ריידר" גייס את גדעון בן שמואל הנווט הקבוע של שי שמעוני. המיצובישי האנטר שלהם תקוע במכס, בדרכו חזרה ממרוץ באחה איטליה, למרות טעות ניווט ממש בסוף המסלול, ארז הגיע זמן רב לפני צוות אוטו/סרטינה, לירן סברוב ואייל אפרתי, שהשבילים הצרים היוו בעיה אמיתית עבור הסונומה שלהם. עם רוחב של משאית, צמיגיה היו רוב הזמן על העשב החלק וחסר האחיזה שבשוליים ולא על השביל עצמו.

אוטוויק שוב על הפודיום

קטגוריית T2 מתנהלת על פי רוב ללא דרמות מיוחדות, וגם הפעם התמקמו על הפודיום הצוותים המוכרים. אלון אסולין ואייל עובדיה במיצובישי של אוטוויק מבססים את מעמדם כמנצחים סדרתיים. גל שחם וארנון הלחמי, צוות שהורכב רק השנה בחסות מורוני ו'דרך הים', במקום השני, וניצן שקל בפאג'רו בוגר הפרעונים עם אריה פאהן בתור "נווט בהקפצה", במקום הנווט הקבוע שהוזעק לחדר הלידה, במקום השלישי.

מנצח המרוץ וגם מנצח קטגוריית האופנועים הוא אופיר לוק על KTM, שהגיע למרוץ מוכן ומאומן מתמיד, מגייס לטובתו את יכולת הניווט הנדירה יחד עם רכיבה מהירה וזורמת. המהירות לא הפריעה לו להביט סביב, ואופיר לא פספס אף הזדמנות להתפעל בקול רם מהנוף הירוק.

ארגון המרוץ, כרגיל בליגת ראלי-רייד, היה מסודר ומדויק. אנחנו עדיין מתפעלים ממרוץ המאורגן באופן מופתי, בעיקר בגלל התחום האפור מבחינה חוקית, בו פועלים "מסעות הניווט". ממשלת ישראל, כצפוי, לא מילאה את הוראות המחוקק, ולא תיקנה את התקנות לקיום מירוצים חוקיים בזמן בו הייתה אמורה לעשות זאת – ה-15 למרץ כבר חלף. למרות הדחייה הנוספת של מספר חודשים ביישום חוק הספורט המוטורי, רמתם של המתחרים והמארגנים עולה מאירוע לאירוע, מושכת עוד ועוד ספונסרים לתחום, ומסמנת עתיד חיובי לספורט.

הכותב, אסף קציר הוא ממייסדי ג'יפולוג, אתר הבית של הג'יפאים בישראל www.jeepolog.com

התוצאות:

אופנועים מקצועי:
1- אופיר לוק
2- ערן וולנברג
3- זיו אבידב

אופנועים מתחילים:
1- רפי דנטה
2- ברוך קורוניו
3- מרדכי בן שטרית

T1 4x4:
1- רז היימן והלל סגל (ליוגב)
2- עידו כהן ואביב ספקטור (IRT)

T1 2X4
1- ארז אברמוב וגדעון בן שמואל
2- לירן סברוב ואייל אפרתי (אוטו/ סרטינה)
3- דודי פרץ ויואב בשביץ (עידן הגז)

T2
1- אלון אסולין ואייל עובדיה (אוטווויק)
2- גל שחם וארנון הלחמי (מוטורוני/ דרך הים)
3- ניצן שקל ואריה פאהן (טלפארמה)

ג'יפים סטנדרטיים
1- רוני פישמן ואייל בומברג (טרמודן)
2- רון גל וגיא גוטליב (הילוך שישי/ XADO )
3- ניר בן ארי וגלעד מוזס (הגה בשטח/ דרך השטח)

טרקטורונים מקצועי
1- אלי אוחיון
2- עמי אבלס
3- יובל שרון

  • עוד באותו נושא:
  • ראלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully