וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סובארו דור 3

ירון אדרי

4.4.2007 / 16:46

שמועות רבות ואינסוף תצלומי ריגול ליוו את האימפרזה החדשה ערב הצגתה. עכשיו זה רשמי. ויש גם טריבקה

חרושת שמועות ונחשול עצום של תמונות ואיורים גדשו את האינטרנט בשבועיים האחרונים. הסיבה למסיבה היא הדור השלישי לאימפרזה, זאת שתצעיד את סובארו אל העתיד מול טויוטה, ניסאן והאחרות. הצעדים הראשונים יהיו בשוק האמריקני ולכן החליטו לחושפה לראשונה דווקא בתערוכת ניו-יורק.

תמונותיה של האימפרזה הכל חדשה מגלות לנו קו עיצוב חדש לחלוטין, אולם יש להתייחס אליו בעירבון מוגבל היות והמכונית הניבטת אלינו מיועדת לשוק האמריקני וסביר כי הדגם האירופאי יזכה לשינויים. על דבר אחד אין עוררין, העיצוב בבסיסו קיצוני מאוד ביחס לאימפרזה הנוכחית.

בסיס גלגליה של האיפרזה החדשה צמח ב-95 מ"מ תודות לרצפה חדשה המבטיחים מרווח פנים גדול מאוד ביחס למתחרות אחרות בקטגוריה. מאחור מקבלת האימפרזה מתלי עצמות עצה כפולים שפרט ליתרונם הדינמי (בעיקר עבור דגם הטורבו), מידתם הקומפקטית מאפשרת שימוש יעיל יותר בחלקה האחורי כמו שיפור מידות המושבים והגדלת נפח תא המטען.

דגם התצוגה יוצג כשבקירבו מנוע בוקסר בנפח 2.5 ליטרים ובהתאם לאופנה האחרונה, מציינים בסובארו כי הוא יעיל, חסכוני ונקי. עם זמינות כוח טובה כבר בסל"ד נמוך ותיבות ידנית ואוטומטית בעלות יחסי העברה מתאימים, מציינים בסובארו כי האימפרזה תהיה זריזה ומהירה. נתונים מספריים לא נמסרו כמו מנועים נוספים שיותר רלוונטיים אלינו. מה שבטוח, האימפרזה תישמור על יתרון ההנעה לארבעת הגלגלים וכמו כן תעשה שימוש במנוע הבוקסר-דיזל שהוצג בחודש שעבר בתערוכת ז'נבה.

תחילת שיווקה ייעשה לקראת סוף השנה כשהשוק האמריקני יהיה הראשון לקבלה. לשוק האירופאי ולישראל, תגיע האימפרזה בתחילת 2008 לאחר שתעבור את שינויי התקינה המתאימים.

מתיחת פנים לטריבקה

שותפה נוספת לשטח התצוגה של סובארו בניו-יורק תהיה הקרוס-אובר טריבקה, שזוכה למתיחת פנים ומנוע חדש. מבט חטוף בין הטריבקה הנוכחית למתוחת הפנים, מגלה כי סובארו החליטו לזנוח את המראה הרדיקלי והמוזר משהו (בעיקר בחזית ובחלק האחורי) לטובת מראה זורם ודינמי יותר. מראות הצד והחלונות מאחור עוצבו גם הם מחדש לטובת שדה ראייה טוב יותר.

מנוע בוקסר חדש בנפח 3.6 ליטר מחליף את מנוע ה-3 ליטר הנוכחי. נתוני המנוע לא נמסרו אולם בסובארו מצינים כי הוא חזק יותר, יעיל יותר וחסכוני יותר מקודמו. שינוי חשוב שעבר המנוע הוא מעבר לדלק נטול עופרת רגיל (95 אוקטן אצלנו) לעומת הדלק האיכותי יותר (98 אוקטן) שמחירו יקר בהרבה.

שינוי אחרון נעשה בכיול המתלה האחורי להשגת נוחות נסיעה משופרת בכביש ובשטחים הלא סלולים.

  • עוד באותו נושא:
  • סובארו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully