וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיניליון

ירון אדרי

6.4.2007 / 9:02

כאשר מכרה ב.מ.וו את רובר האנגלית, היא התעקשה לשמור את המיני אצלה. העקשנות משתלמת

בשנת 2001 ירדה המיני הראשונה (בתחייתה המחודשת) מפס הייצור שרכשה ב.מ.וו מרובר באוקספורד אנגליה. המיני התגלתה כהצלחה וחמש שנים אחר כך, בנובמבר 2006, מתחיל יצור דורה השני. חמישה חודשים נוספים חולפים להם והמיני המיליון יורדת מפס הייצור.

כלת השימחה היא קופר S שזכתה לצבע 'לבן פלפל' שבניגוד למסורת, רק פס צבע בודד בצבע 'ירוק שקד' מעטר את מכסה המנוע שלה. ה'ירוק שקד' מעטר גם את גגה של המיני (שימו לב לגימיק העיצובי), המראות, הדלתות וחישוקי הסגסוגת. פנים הרכב זכה לנגיעות עור רבות כולל הגה וידית הילוכים עטויי עור, גם הוא ירוק. הלקוח המאושר היא חברת האם ב.מ.וו, שתשמור אותה ברשותה.

ייצור המיני הלך וגדל עם השנים והמפעל שהעסיק בתחילה 2,400 עובדים במשמרת אחת, עובד כיום בשלוש משמרות, שבעה ימים בשבוע ומספר עובדיו הוכפל. היקף הייצור עומד על 700 מכוניות ליום. רק בחודש מרץ האחרון שברה המיני שיא מכירות עם 7,584 מסירות בבריטניה בלבד. עם השקת גרסת הדיזל בעוד כשבועיים והקלאבמן בעלת בסיס הגלגלים המוארך מאוחר יותר השנה, מצפים בב.מ.וו לשבור את שיא המכירות של 2005 (200,428 מסירות) ב-20%.

אגב, ב.מ.וו לא שוכחת את המחוייבות הסביבתית ובהודעה שהוציאה לעיתונות היא גאה לספר כי למרות גידול של יותר מפי 2 בהיקף הייצור, פליטת המזהמים של המפעל ירדה ב- 20% ומרבית מפסולת הייצור עוברת מיחזור.

בשורה התחתונה, על פי התחזיות נראה כי המיני ה-2 מיליון תגיע תוך פחות מ-6 שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully