וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנוע דיזל למאזדה3

11.4.2007 / 10:30

מלכת הליסינג הישראלי משפרת עמדות באירופה עם מנוע טורבו דיזל חדש, חזק וחסכוני. האם יגיע גם אלינו?

את העובדה שבישראל אוהבים מאזדה, כולנו יודעים וגם על החיבה האירופית למנועי דיזל כבר שמענו, אולם ההפך הוא לא בהכרח נכון. בישראל הדיזל נשחק כמעט עד אבק ובאירופה מאזדה עדיין נמצאת בתהליכי שכנוע הציבור, אך היא בהחלט בדרך הנכונה. כדי לשפר את מעמדה ביבשת הישנה, החליטו במאזדה להרחיב את היצע ה-3 עם מנוע טורבו דיזל חדש, שכן לוגמי הדיזל אוחזים בלמעלה מ-50 אחוזים משוק הרכב באירופה.

ב-3 כבר הוצע בעבר מנוע דיזל בנפח 1.6 ליטר, אך זה היה חלוש מאחר שסיפק רק 90 ו-109 כ"ס בשתי גרסאות והביצועים מעט חסרו לאירופים. כעת, ה-3 קיבלה את מנוע הדיזל בנפח 2.0 ליטר אשר שכן עד עתה ב-6 האירופית. מנוע זה נעזר בטכנולוגיית הזרקה במסילה משותפת בלחץ גבוה (1,800 באר) ובמגדש טורבו בעל התנגדות נמוכה כדי להפיק 143 כ"ס ו-36.7 קג"מ הזמינים כבר ב-2,000 סל"ד.

נתונים אלו מסייעים ל-3 לזנק מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 9.9 שניות ומשם להמשיך למהירות מרבית של 202 קמ"ש. עם זאת, ה-3 מציגה צריכת דלק נמוכה של 16.6 ק"מ לליטר במסיעה משולבת. נכון לרגע זה, מנוע זה משודך אך ורק לתיבת הילוכים ידנית וכאן למעשה טמונה הבעיה בהבאתה לישראל, בה מכוניות עם תיבות ידניות סובלות מביקוש אפסי.

  • עוד באותו נושא:
  • מאזדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully