וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניפ-טאק שוודי

ירון אדרי

11.4.2007 / 12:02

ה-S40 וה-V50 של וולוו עוברות מתיחת פנים שכוללת עדכון חיצוני, תא נוסעים חדש ויותר בטיחות

בשנת 2006 היו ה-S40 סדאן וה-V50 סטיישן, לרבות המכר של וולוו באירופה. כעת מכניסה אותן היצרנית משוודיה למקצה עדכונים ושדרוגים שכוללים בין השאר שינויי עיצוב חיצוניים, טיפול שורש לתא הנוסעים ושיפור אבזרי הבטיחות.

כנהוג בעולם הרכב, אלמנטים עיצוביים ממכוניות הדגל של כל יצרן מוצאים דרכם אל הדגמים העממיים יותר ובשני הדגמים ניתן למצוא חזית שמיישרת קו עם ה-S80 וה-V70 החדשות. השינוי הבולט נמצא בגריל הכרום שממשיך את קווי מכסה המנוע ובמרכזו הסמל שתפח ב-50% בכדי לאשר למתבוננים כי אכן מדובר במותג השוודי. שלושת הפתחים בפגוש של ה-S40 הקודמת הוחלפו באחד גדול ובשני קצוותיו נוספו פנסי ערפל אינטגרליים. ה-V50 לעומתה, שמרה על פגוש משולש, אך זה קיבל עיצוב עדכני יותר. בשני הדגמים שונו יחידות התאורה הקדמיות באחרות קריסטליות שקופות לאיכות הארה טובה יותר.

השינוי בחלק האחורי כולל תאורת 'לד' חדשה בתאורת הבלימה שמוקמה גבוה יותר (ב-40S), פתיחה חדשה לתא המטען ויציאות מפלט ספורטיביות למראה. התאורה האורכית ב-V50 עברה דיאטה וכעת היא צרה ואלגנטית יותר.

עץ בתא הנוסעים

שיפור השימושיות והאבזור עמד במרכז עיצוב הפנים החדש וכעת מאפשר תא הנוסעים חלל פנים משופר אשר מנוצל ברובו לטובת תוספת בתאי איחסון. מתגי ההפעלה בקונסולה המרכזית שונו לשיפור הנדסת האנוש, ידית בלם היד קטנה ומשענות היד הוגדלו לשיפור הנוחות (אלה יכולות גם להסתובב ב-180 מעלות ולשמש כבסיס לשולחן עבור יושבי המושב האחורי). אבזור נוסף כמו פאנלים במראה ספורטיבי או עץ, יגיעו בהתאם לרמות הגימור ויכללו גם רמקולים איכותיים למערכת הפרימיום, מערכת ניווט אינטגרלית ועוד.

במשך כל שנותיה, היתה וולוו חלוצה בתחום הבטיחות והיא ממשיכה במסורת עם שתי מערכות איתות יתווספו לדגמים החדשים. הראשונה תדאג להפעיל את אורות המצוקה בעת פקודת פתיחה לאחת מכריות האוויר (בחשיכה בלבד) והשנייה תדאג להבהוב תאורת הבלם בקצב של 5 פעמים לשנייה בעת בלימת חירום או הפעלה של מערכת ה-ABS. מערכות בטיחות שיגיעו כסטנדרט יכללו תאורת בי-קסנון אקטיבית, מחברי איזופיקס ושמשות צד קדמיות דוחות מים לשיפור שדה הראייה בתנאי מזג אוויר קשים.

בתחום המכני קיבל מנוע הטורבו-דיזל D5 תיבת שישה הילוכים ידנית שתאפשר ניצול טוב יותר שלו תוך שמירה על פליטת מזהמים נמוכה המתאימה לתקן יורו 5 שיגיע בעתיד. מנוע ה-T5 עבר שיפור קל ותוספת של 10 כוחות סוס וכעת עומד על 230.

תחילת הייצור לדגמים החדשים צפוי לחודש מאי הקרוב וחודשיים לאחר מכן יחלו המסירות הראשונות. מחברת 'מאיר', יבואנית וולוו לישראל, נמסר כי ישנה שאיפה להעלות ארצה את כל דגמי היצרן, אך תגי המחיר הצפויים ומועדי ההגעה עדיין לא ידועים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully