וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנעה כפולה ל-C קלאס

11.4.2007 / 12:24

שבועות ספורים לאחר השקת ה-C החדשה, מציגה מרצדס את גרסת ההנעה הכפולה, ה-4-מטיק

רק לפני מספר שבועות נהגנו במרצדס C-קלאס החדשה בכבישי ולנסיה שבספרד וכעת, מציגה מרצדס גרסת הנעה כפולה ל-C. חשיפה זו מגיעה באיחור קל עבורנו, שכן בזמן ההשקה, מזג האוויר הסוער בולנסיה הפך את כבישי האזור לחלקלקים מאוד, מה שהקשה על הנהיגה. ה-C ה"רגילה" בעלת ההנעה האחורית, אמנם הפגינה אחיזה גבוהה מאוד בתנאים אלו, אך אין ספק שעם הנעה כפולה היינו יכולים להרגיש הרבה יותר בטוחים.

הדור החדש של מערכת ההנעה הכפולה של מרצדס שונה מאוד מקודמו בכל תחום; ראשית, המערכת נעזרת בתיבת העברה מרכזית שמאוחדת עם תיבת ההילוכים 7G-טרוניק ומחלקת את הכוח כך שהציר האחורי מקבל 55 אחוזים מהכוח והקדמי 45 אחוזים. שנית, בניגוד לקודמת אשר הייתה מצרפת את הנעת הגלגלים הקדמיים במקרה של החלקה, זו החדשה מוגדרת כ'קבועה' כך שכל הגלגלים מניעים בכל זמן. ושלישית, היא קלה מקודמתה כך שאפילו ישנה ירידה בצריכת הדלק לעומת הדגם היוצא. כמו כן, זו גם הפעם הראשונה בה מרצדס משדכת את מערכת ההנעה הכפולה למנוע הדיזל והפעם יהיה זה ה-320 CDI.

מערכת הנעה כפולה זו מיועדת בעיקר למדינות קרות בהן הכבישים רטובים, מושלגים או קפואים רוב הזמן בהם מכוניות ללא הנעה כפולה מתקשות לנסוע בבטחה. כדי לשפר את יכולות המכונית להתמודד עם התנאים החלקים, היא תיעזר כמובן בבקרות היציבות והמשיכה וזו האחרונה גם תסייע להעביר את הכוח לכביש החלק על ידי ניתוב הכוח אל הגלגלים בעלי האחיזה העדיפה בעזרת נעילת הגלגל המחליק.

מיבואן מרצדס לישראל נמסר כי נשקלת האפשרות להביאה לישראל עד סוף השנה הקלנדרית.

  • עוד באותו נושא:
  • מרצדס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully