וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חם יחסית לעונה

ירון אדרי

12.4.2007 / 10:25

סדנת ABT מציגה את תפישת עולמה לגבי האודי R8 ומכוונת ישירות אל היריבות: פרארי ולמבורגיני

אחת לכמה ימים, אנו מדווחים לכם על מכונית העושה דרכה אל מחשכי סדנאות השיפורים (בגרמניה לרוב), מהן היא יוצאת שונה. תוספת כוח, פגושים אימתניים וחישוקים שיכולים לפאר שופל, הם לרוב המטרה הסופית. הפעם נביא את סיפורה של ה-R8 שנכנסה לסדנת ABT וממנה יצאה אחרת. אז נכון שעדיין מדובר בקונספט ואיורים, אך מי שמכיר את ABT יודע שהמילה 'סרק' לא מוכרת להם.

ה-R8 מציגה נתוני פתיחה מצויינים והיא למעשה התשובה של אודי לכל מכוניות העל בגודל בינוני כמו הקאררה של פורשה, ה-F430 של פרארי והגייארדו של למבורגיני. עם האחרונה חולקת ה-R8 רכיבי שלדה והנעה רבים היות ולמבורגיני נמצאת בבעלות אודי.

השינוי הבולט, כפי שמציגים האיורים, נמצא בעיצוב החיצוני. לדברי ABT, מטרת הקיט החיוצני הוא לא רק לשוות לאודי מראה אגרסיבי, אלא לשפר את היעילות האווירודינמית. ב-ABT רוצים שארבעת צמיגי האודי ימשיכו להטריד מינית את האספלט גם בעת פנייה במהירות תלת ספרתית משולשת. ואגב, למי ששואל את עצמו נספר כי הקיט ברובו עשוי קארבון כמו גם מכסה המנוע.

כשהמטרה היא תחרות מול מותגי על כמו פורשה, פרארי ולמבורגיני, אותן מביסה אודי במסלולי המירוצים, ב-ABT שולפים מגדש-על אשר מוסיף למנוע ה-V8 4.2 ליטרים עוד 110 סוסים. הנתון הסופי מראה 530 כוחות סוס היורדים לכיוון מערכת ההנעה הכפולה החדשה. התאוצה ל-100 קמ"ש שופרה בחצי שניה וכעת היא אורכת 3.9 שניות. המהירות הסופית תשיק ל-320 קמ"ש.

החיבור לאספלט ייעשה דרך מערכת קוייל-אוברים מיוחדת הניתנת לכיוונון גובה וקשיחות, איתה יכול הנהג לבחור בין נוחות נסיעה ברחובות העיר לקשיחות מפרקת חוליות בפיתולי המסלול. חישוקי BR בקוטר 20 אינטש ועליהם צמיגים סופר דביקים ישלימו את החבילה.

לכל החושקים בה נספר כי אין צורך להוציא את כל החסכונות עדיין היות וה-R8 ABT תצא לשוק רק בסתיו 2008 וכפי שאתם כבר משערים, לישראל היא לא תגיע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully